تنش‌ها بین مهاجران آمریکای مرکزی و نیرو‌های امنیتی در مرز‌های آمریکا و مکزیک افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، تنش‌ها بین مهاجران آمریکای مرکزی و نیرو‌های امنیتی در مرز‌های آمریکا و مکزیک افزایش یافته است. مهاجران اعتصاب غذا کرده اند و خواستار تامین سرپناه برای خانواده‌های خود تا زمان دریافت حق پناهندگی هستند.

بسمه حامد، گزارشگر شبکه با اشاره به اعتصاب غذای مهاجرانی که از آمریکای مرکزی به مرز‌های آمریکا و مکزیک آمده اند، افزود: مهاجران این اعتصاب غذا را با هدف جلب نگاه‌ها به اوضاع خود آغاز کرده اند. مهاجران پس از سفری طولانی خود را به مرز‌های مکزیک و آمریکا رسانده اند و در طول این سفر از چند کشور عبور کرده اند به امید آن که خود را به آمریکا برسانند و از اوضاع وخیم اقتصادی در هندوراس نجات پیدا کنند. مهاجران به رفتار پلیس مکزیک که راه آن‌ها را بسته اند اعتراض دارند.

ماریو مادرازو، افسر امور مهاجرت در مکزیک گفت: فهرستی از پناهندگان که اعتصاب غذا کرده اند تهیه کرده ایم تا بتوانیم موضوع پناهندگی آن‌ها را پیگیری و در صورت امکان کار آن‌ها را تسریع کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این تعداد نیرو‌های ارتش این کشور را در مرز‌های مکزیک افزایش داده است تا مانع از ورود مهاجران به خاک آمریکا شوند و به آن‌ها اجازه داده است برای مقابله با ورود آن‌ها از زور استفاده کنند. با توجه به این که مقامات مکزیکی اعلام کرده اند بررسی درخواست پناهندگی این افراد شش ماه به طول می‌انجامد، سرنوشت نامعلومی در انتظار متقاضیان پناهندگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار