چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با رقابت 28 گروه هنری از هنرمندان تئاتر کشور در بخش های صحنه ای وخیابانی آغازبه کارکرد.

مهدی سقاپولادی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، در حاشیه آغاز این جشنواره در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این 28 گروه تئاتر از ز 13 شهر و 10 استان ایران در این دوره از جشنواره رقابت می کنند.

وی حمایت مرکز هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره را یادآورشد و گفت: این جشنواره از امشب نهم تا 15 آذرماه در کاشان برگزار می شود.

به گفته وی، بخش خیابانی این دوره از جشنواره امروز با تئاتر « در پارک» کاری از هنرمندان کاشانی به نویسندگی و کارگردانی رضا کریمی و بازیگری جعفر ولایتی، رضا دلالت، علی اصغر کریمی و ابوالفضل فتاحی در فرهنگسرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان آغازشد.

دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، افزود: نمایش خیابانی «در پارک» با موضوع شهروندی، محافظت از پارک ها و فضاهای سبز و مسئولیت پذیری مردم در این رابطه اجرا می شود.

شفافی، اظهارداشت: بخش صحنه ای نیز با نمایش « افرا» به نویسندگی بهرام بیضایی، کارگردانی احسان جانمی کاری از هنرمندان اصفهانی با موضوع اجتماعی و » استرالیا» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مهدی رضایی کاری از هنرمندان کاشانی با موضوع اجتماعی – آسیب ها اجتماعی در تالار مهربان و تماشاخانه ماه آغازشد.

وی، اجرای نمایش صحنه ای «صندوق ما راز داره» به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی نسیم یاقوتی کاری از هنرمندان تهرانی را در تماشاخانه نصر خانه تاریخی نقلی یادآورشد و گفت:کارگاه آموزشی در تالار مهرگان فرهنگسرای مهر و جشن تئاتر و مردم در فرهنگسرای المهدی نیز از دیگر برنامه های اجرایی روز نخست چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان است.

شایان ذکر است: چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر به میزبانی فرهنگسرای مهرسازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۹ تا ۱۵ آذرماه درکاشان برگزارمی شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار