رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از شناسایی 250 واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر سرپل ذهاب خبر داد.

 شناسایی 250 واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا خواجه ای  رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 51 اکیپ ارزیابی در مناطق زلزله زده گفت: در ارزیابی های صورت گرفته در مجموع 250 واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله 4 آذر سرپل ذهاب شناسایی شد.

وی افزود: این زلزله 6.4 ریشتری سه شهرستان گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین را تحت تاثیر قرار داد و دراین سه شهرستان 12 روستا بیش از همه دچار آسیب شدند.

خواجه ای با اشاره به بازسازی بیش از 80 درصد واحدهای مسکونی در این سه شهرستان گفت: این امر موجب شد که در زلزله اخیر واحدهای مسکونی این شهرستان ها آسیبی نبینند.

خواجه‌ای بیان کرد: خسارت این 250 واحد روستایی نیز عمدتا از نوع تعمیری است اما اعلام آمادگی کرده ایم که هر مالکی که قصد داشته باشد واحد روستایی خود را در این 12 روستا تخریب کرده و از نوبازسازی کند تسهیلات در اختیار او قرار دهیم.

وی میزان تسهیلات کمکی برای بازسازی این واحدها را 35 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: همراه این تسهیلات پنج میلیون تومان کمک بلاعوض هم به مالکان پرداخت میشود.

انتهای پیام/ز

فعالیت 51 اکیپ ارزیابی در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.