صندوق کودکان ملل متحد هشدار داد دو سوم کودکان در آفریقای مرکزی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، روز جمعه هشدار داد دو سوم کودکان در آفریقای مرکزی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و هزاران نفر از این کودکان در دام گروه‌های مسلح افتاده یا قربانی خشونت‌های جنسی شده‌اند.

بر اساس گزارش جدیدی که یونیسف درباره کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی منتشر کرده است، حدود یک میلیون و پانصد هزار کودک در کشور آفریقای مرکزی که از سال‌ها پیش تحت تأثیر درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح قرار دارد، به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند. این رقم در مقایسه با سال دو هزار و شانزده، ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

کریستین موهیگانا، نماینده یونیسف در آفریقای مرکزی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بحران در یکی از فقیرترین و کم‌توسعه یافته‌ترین کشور‌های جهان اتفاق می‌افتد. آفریقای مرکزی یکی از خطرناکترین کشور‌ها برای کارکنان نهاد‌های بشردوستانه و فعالان بشردوست به شمار می‌آید. وی همچنین اعلام کرد: وضع کودکان در این کشور ناامیدکننده است.

آفریقای مرکزی کشوری با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، در بین فقیرترین کشور‌های جهان دسته بندی می‌شود. از سال ۲۰۱۳ پس از سرنگونی فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهور این کشور، به دست شورشیان قوم سلکا خشونت و هرج و مرج آفریقای مرکزی را فراگرفته است. شبه نظامیان آنتی بالاکا نیز که از ترکیب مسیحیان تشکیل شده اند، با ضدحمله به این خشونت‌ها پاسخ دادند.

در حال حاضر شهر بانگی پایتخت آفریقای مرکزی در آرامش نسبی به سر می‌برد، اما همه شهر تقریباً تحت سیطره گروه‌های مسلح قرار دارد. این گروه‌های مسلح برای به دست گرفتن و کنترل منابع و تقویت نفوذ محلی خود مبارزه می‌کنند.

یونیسف در شرایطی به فعالیت خود در این کشور ادامه می‌دهد که این شرایط هر روز در حال دشوار‌تر شدن است. صندوق کودکان سازمان ملل متحد با ابراز تأسف اعلام کرد: یک چهارم کودکان آواره یا پناهنده شده‌اند و به رغم وخیم شدن بحران، تأمین مالی و توجه جامعه بین‌المللی بی‌نهایت ضعیف است.

شمار حملات ضد فعالان بشردوست نیز بیش از چهار برابر شده و از ۶۷ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۲۹۴ مورد تنها در هشت ماه و نیم نخست سال ۲۰۱۸ رسیده است. به گفته سازمان ملل متحد، بسیاری از مناطق آفریقای مرکزی به ویژه در شرق و مرکز این کشور به مرحله چهارم یعنی مرحله اضطراری رسیده اند و تنها یک مرحله با مرحله پنجم یعنی اعلام قحطی فاصله دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار