معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به زلزله خیز بودن جیرفت از قرار گرفتن این شهر جزو لیست شهر‌ها و کلانشر‌های تهیه پهنه زلزله در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،در جلسه بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه شهری جیرفت با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در جیرفت که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، شهرداران و کارشناسان معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مشکلات پیش روی سامان دهی حوزه شهری جیرفت بررسی و راهکار‌های کمک به رفع مشکلات ارائه شد.

در حاشیه این نشست معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: بادستور وزیر راه و شهرسازی چندین مشکل حوزه شهری جیرفت با حضور کارشناسان در جیرفت مورد یررسی قرار گرفت تا راهکار‌های مناسب و قانونی برای رفع این موارد پیدا شود.

  ایزدی با بیان اینکه سه مشکل عمده شهر جیرفت در زمینه سامان دهی رودخانه هلیل رود جیرفت، بافت فرسوده و نابسامان شهری و مشکل زمین‌های ۱۰۸ هکتاری ورودی شهر جیرفت از جمله این مشکلات است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن جیرفت از قرار گرفتن این شهر جزو لیست شهر‌ها و کلانشر‌های تهیه پهنه زلزله در کشور خبر داد وگفت: با این اقدام شهر جیرفت در کنار شهر‌های مثل تهران، کرج، تبریز، مشهد قرار گرفت تا به دلیل ضرورت شناسایی نقاط که ساخت و ساز‌ها در پهنه گسل‌ها محدودیت دارند مشخص و ساختمان‌ها بر حسب محدودیت ساخته شوند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت:طرح سامان دهی حاشیه رودخانه هلیل رود به شورای عالی شهرسازی داده شد تا ادمه روند طرح سامان دهی با نظر کارشناسان ادامه یابد.

انتهای پیام/ی

بررسی گسل های شهرستان جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار