به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا 3 یکی از بهترین و محبوبترین خودروها کلاس C در دنیا به ویژه ژاپن است. کلاس C به مدلهایی گفته میشود که کامپکت هستند. اولین بار که این خودرو وارد دنیای خودروها شد به سرعت جای سدان 323 را گرفت. تجربه جذابی که رانندگی با این خودرو به راننده میداد به علاوه عملکرد فنی پویا و کیفیت مناسب دلایل اصلی فروش بسیار موفق این خودرو در سال 2003 بودند.
پس از گذشتن پنج سال نسل اول مزدا 3 جای خود را به یک نسخه جدیدتر داد. هنگامی که نسل دوم مزدا معرفی شد بسیاری فهمیدند که نوع طراحی مزدا مسیر جدیدی را برای ادامه پیدا کرده است. البته این نوع طراحی جدید طرفداران دو قطبی برای مزدا 3 ایجاد کرد. این طراحی جسورانه باب میل همه نبود اما طرفداران پر و پا قرص خود را نیز داشت.
در سال 2013 مزدا از نسل سوم مدل جذاب خود رونمایی کرد. نسل سوم این خودرو دیگر آن لبخند گذشته را در جلوی خود نداشت. حالا این خودرو با یک طراحی اخمو وارد بازار فروش شده بود. گویی مزدا این بار برای خط و نشان کشیدن برای رقبای تجاری خود به دنیای خودروها قدم نهاده بود. نکتهای که درباره این نسل از سری مزدا3 وجود دارد این است که این خودرو متاسفانه در خیابانهای کشور ما پیدا نشد.
اکنون پس از گذشت یک بازه زمانی پنج ساله دیگر مزدا باز هم قصد رونمایی از مزدا3 را دارد. رونمایی از نسل چهارم این خودرو در نمایشگاه خودروی لس آنجلس انجام شد. پیش از این اتفاق تیزهای مختلفی از آن پخش شد و بسیاری را تشنه دیدن قامت جذاب این خودرو کرد.
مزدا خود این نسل از مزدا 3 را شروع کننده یک دوران جدید در طراحی خودرو میداند. این ادعا به دلیل این است که نسل چهارم مزدا 3 نخستین خودرویی است که از پلتفرم مخصوص Skyactiv و موتور مدرن Skyactiv-X بهره میبرد. اگر برای شما سوال پیش آمده است که تکنولوژی Skyactiv-X چیست باید بگوییم که این تکنولوژی مزیتهای موتورهای بنزینی و دیزلی را با هم ترکیب کرده و به همین طریق راندمان موتور را تا 30 درصد بهبود میبخشد.
همانند گذشته این خودرو در دو کابین سدان و هاچبک تولید میشود. درست است که هر دو خودرو به شدت جذاب هستند اما نسخه سدان به دلیل این که چند ویژگی فوقالعاده از ویژن کوپه (Vision Coupe) را به ارث برده است مقداری جذابتر به نظر میرسد.
در جلوی این خودرو جلوپنجره بزرگ چند ضلعی خودرو خودنمایی میکند و این قسمت در سدان با یک پوشش کرومی تزئین شده است. در عقب هر دو نسخه تقریبا مشابه هستند. در این قسمت چراغهای باریک اصلی با گرافیک دایرهای و اسپویلر کوچک موجود بر روی صندوق از ویژگیهای جذاب این خودرو هستند. بیشترین تفاوت این دو نسخه در نمای جانبی است. چون در نسخه هاچبک صندوق وجود ندارد در نتیجه ستون انتهایی ضخیمتر است و پنجرههای عقبی با نسخه دیگر تفاوت دارند.
بیشتر بخوانید:طراحی بینظیر سری جدید بیامو +تصاویر
انتهای پیام/