ایران میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکی

مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی پارااسکی به میزبانی ایران در بهمن ماه برگزار می شود.

ایزان میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی پارااسکی در بخش های پارااسنوبرد، پاراآلپاین و صحرانوردی از 9 تا 19 بهمن ماه به میزبانی ایران و با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار می شود.

مسابقات پارااسنوبرد و پاراآلپاین در پیست دیزین و از 9 تا 17 بهمن ماه و در ماده پاراصحرانوردی نیز روزهای 18 و 19 بهمن ماه در پیست آبعلی برگزار می شود و ورزشکاران جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان در این مسابقات به رقابت می پردازند.

عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن پارااسکی درباره برگزاری این مسابقات در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کمیته ملی پارالمپیک از مدت ها پیش تقاضای خود را برای میزبانی مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی به کمیته بین المللی پاراالمپیک اعلام کرده بود و پس از موافقت IPC زمان برگزاری این رقابت ها در تقویم جهانی ثبت شد و در بهمن ماه امسال ایران میزبان جام جهانی پارا اسکی است. در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک به 30 کشور اروپایی و آسیایی برای حضور در این مسابقات نامه زده است و لیست نهایی تیم ها تا یک ماه آینده مشخص می شود.

او ادامه داد: در کمپ امارات با دیمیتری، رئیس ورزش‌های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک درباره این میزبانی صحبت کردیم و حتی او به ما گفت تلاش می کند که قبل از این مسابقات کمپ آموزشی را در ایران برگزار کند و البته هزینه این کمپ را خود تیم ها پرداخت می کنند و تیم های شرکت کننده در کمپ می توانند ورزشکاران بیشتری در مسابقات داشته باشند و این امتیازی است که از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در نظر گرفته شده است.

شمشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه هتل شمشک از پیست فاصله دارد و رفت و آمد برای ورزشکاران سخت است این مسابقات را در پیست دیزین و آبعلی برگزار می کنیم و هزینه اقامت تیم ها بر عهده ایران است و اگر کمپی برگزار شود تیم ها باید هزینه کنند.


بیشتر بخوانید:

صمیمی: ورزش، سکویی برای توانمند سازی معلولین است/ به دنبال میزبانی مسابقات بین المللی در وزنه برداری هستیم

شهنازی: یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی به جا گذاشته شد/ کمیته بین المللی المپیک درباره قانون بازنشسته‌ها توجیه شد

رضایی: مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک امروز نمودش دیده می‌شود


انتهای پیام/

برگزاری مسابقات جام جهانی پارا اسکی به میزبانی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار