نخستین رویداد کار آفرینی نخل و خرما امروز در دانشگاه پیام نور بوشهر با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اختتامیه رویداد کارآفرینی نخل و خرما در بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اولین رویداد کارآفرینی نخل و خرما با عنوان "پروند" به میزبانی دانشگاه پیام نور با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های جدید در زمینه نخل و خرما برگزار شد.

به ایده‌های برتر اول تا سوم به ترتیب مبلغ بیست وپنج میلیون، بیست میلیون وپانزده میلیون ریال جایزه داده شد و همچنین شش ایده برتر نیز از حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برخوردار خواهند شد.

در این رویداد، حامد پریچه، فضل الله بوستانی وامید علی زاده با طرح نانو پاک کننده‌های سطوح با استفاده از برگ و روغن هسته خرما به عنوان تیم اول انتخاب شد.

مقام دوم نیز به صورت مشترک به تیم نرگس منصوری فرد، پریا منصوری فرد، پوریا منصوری فرد با ایده تولید خمیر فلاف پالپ از ضایعات درخت خرما (مواد اولیه تولید کاغذ) و زهرا برقک، فخرالسادات فرودی و سجاد آذرکف با ایده فرآوری هسته خرما و روغن گیری رسید.

تیم نرگس منصوری‌فرد، پریا منصوری فرد، پوریا منصوری فرد با ایده تولید ذغال فشرده از ضایعات درخت خرما به مقام سوم دست یافتند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: با توجه به اهمیت خرما در اقتصاد استان انجام کار‌های فناورانه در زمینه تولید، صادرات، ایجاد ارزش افزوده و زنجیره‌های مکمل خرما ضروری است.

ابوالقاسم محمد زاده افزود: در زمان حاضر تولید ۱۷۰ هزار تن خرما، صادرات بیش از ۳۰ هزار تن از این محصول و ۵۰ میلیون دلار ارز آوری در این بخش می‌طلبد که علاوه بر تولید و صادرات به انجام کار‌های فناورانه در بخش صنایع وابسته، ضایعات نخل و هسته خرما نیز توجه شود.

وی بیان کرد: در این رویداد فناورانه ۷۴ ایده کارآفرینی به دبیرخانه رسید که از میان آن‌ها ۵۱ ایده ارائه و از این شمار ۱۰ ایده به مرحله پایانی راه یافت.

محمد زاده افزود: حمایت از این ایده ها، تجاری سازی و تبدیل آن‌ها به ثروت از مهمترین هدف‌های برگزاری رویداد کارآفرینی نخل و خرماست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز خرما در استان بوشهر گفت: رویداد کارآفرینی نخل و خرما در ادامه برنامه‌های برگزار شده کمک می‌کند با تجاری سازی ایده‌های برتر زمینه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دراین محصول فراهم شود.

محمد زاده تاکید کرد: تقویت اقتصاد خرما نیازمند یک کار فناورانه است که منجر به افزایش میزان صادرات، اشتغال بیشتر و افزایش سرانه مصرف خرما در سبد خانوار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور ظهر جمعه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی نخل و خرما «پروند» نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: با توجه به اینکه دغدغه امروز جوانان اشتغال است، لذا می‌توان با برگزاری این چنین استارت آپ‌ها زمینه را برای اشتغال پایدار جوانان فرآهم کرد.

محمدرضا بحرانی بیان کرد: نخل و خرما یکی از ظرفیت‌های خوب در استان بوشهر است که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.

وی ادامه داد : تجربه گذشتگان، علم و توانایی جوانان میتواند نقطه قوت خوبی برای موفقیت و توسعه یک بخش باشد.

انتهای پیام/ م

رویداد کارآفرینی نخل و خرما به کار خود پایان داد

برچسب ها: جوانان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.