علی برجی کارگردان نمایش «۶۴۱۰»، به روایت ۱۸ سال اسارت شهید حسین لشکری پرداخته است.

نمایشی که زندگی سیدالاسرای ایران را روایت می‌کندعلی برجی کارگردان نمایش «۶۴۱۰» که در بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، در خصوص مضمون این اثر نمایشی به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «۶۴۱۰» به زندگی اولین اسیر ایرانی سردار حسین لشکری می‌پردازد. شهید حسین لشکری به سیدالاسرا معروف است؛ به این دلیل که ایشان اولین اسیر ایرانی است که اسیر می‌شود و آخرین اسیر ایرانی است که آزاد می‌شود. او حدود ۱۸ سال اسارت را تحمل می‌کند.

وی افزود: این بزرگوار خلبان ارتش و در حالی که برای شناسایی رفته بود، هواپیمایش مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار می‌گیرد و اسیر می‌شود. قصه این نمایش به دوره ۱۸ ساله اسارت ایشان می‌پردازد.

برجی در خصوص حضورش در جشنواره تئاتر مقاومت بیان کرد: این هشتمین یا نهمین دوره‌ای است که به عنوان بازیگر یا کارگردان در جشنواره حضور دارم و جزو پیرمرد‌های جشنواره مقاومت هستم. خوشحالم که خداوند این توفیق را به من داده که ۹ دوره در طول این ۱۶ دوره در این جشنواره حضور داشته باشم.

کارگردان «۶۴۱۰» در خصوص سطح کیفی جشنواره امسال اظهار کرد: اجرای ما در روز و ساعت‌های اول جشنواره بود و من خیلی در جریان کلیت و سطح برگزاری جشنواره نیستم. ولی مطمئنم با تلاش‌هایی که آقای نصیربیگی دبیر جشنواره و آقای نصرالله قادری انجام دادند، جشنواره خوب و پرباری را خواهیم داشت.

برجی در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش خود گفت: خداراشکر روز اول با استقبال بسیار خوبی از طرف مخاطبان رو به رو بودیم، چون در هر دو اجرای ما سالن پر بود و حتی اجرای دوم شرمنده تعدادی از تماشاگران شدیم که نتوانستند به داخل سالن بیایند.

وی افزود: امیدوارم که جشنواره دفاع مقدس را هر سال داشته باشیم و جشنواره دو ساله به جشنواره یک ساله تبدیل شود. بخش بین المللی نیز راه اندازی شود و بتوانیم در بخش بین الملل با کشور‌های اسلامی تبادل اطلاعات و نظر کنیم.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: نمایش جدیدم به نام «خاک شیرین» از ۱۱ آذر در تماشاخانه سرو افتتاح خواهد شد. بهار ارجمند، محمد بی ریا، محمدرضا آزادفر، محمودرضا فراهانی و بهزاد رحمتی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. این نمایش هم یک نمایش ارزشی و دفاع مقدسی است و درباره شهدای گمنام است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار