معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت:۲۲ روستای فاقد برق امسال توسط کمیته امداد استان کرمان شناسایی و یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان برای رسیدگی به وضعیت ساکنان این روستا‌ها اختصاص داده‌ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان یکی از اهداف مهم این نهاد را محرومیت‌زدایی و رسیدگی ویژه به مناطق محروم و حاد در سال جاری اعلام کرد و گفت: ۲۲ روستای فاقد برق امسال توسط کمیته امداد کرمان در این استان شناسایی شد که پس از نیازسنجی‌های صورت گرفته یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان برای رسیدگی به وضعیت ساکنان این روستا‌ها اختصاص داده‌شده است.

وی بابیان اینکه تعداد خانوار ساکن در روستا‌های فاقد برق شناسایی‌شده ۲۰۴ خانوار با جمعیت هزار و ۱۵۵ نفر است افزود: این روستا‌ها در شهرستان‌های ریگان، منو جان رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج با ضریب محرومیت ۸ و ۹ قرار دارند.

شیبانی ادامه داد: در قالب طرح محرومیت‌زدایی در روستا‌های فاقد برق خدمات مختلفی ازجمله ساخت سرویس بهداشتی، تأمین آب مصرفی، تعمیر و بازسازی منزل، توزیع لوازم‌خانگی و برقی، اجاق‌گاز، کپسول، روفرشی، تشک، پتو، سرویس آشپزخانه، سرویس غذاخوری و خمره سفالی ۴۰ لیتری آب، مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری برای هر خانوار، مخزن ذخیره آب پنج هزار لیتر برای هر روستا سبد کالا و آرد بین خانوار‌های ساکن در این مناطق توزیع شد.

وی گفت: تاکنون رسیدگی فوری به روستا‌های محروم بدون برق انجام و در برنامه‌های آینده نسبت به رفع مشکلات روستا‌های مشابه همین روستا‌ها اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان در ادامه از اختصاص پنج میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان اعتبار در شش‌ماهه نخست امسال برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان کرمان خبر داد و افزود: این اعتبار در سرفصل مختلف محرومیت‌زدایی در استان کرمان هزینه شده است.
انتهای پیام/ی

اختصاص اعتبار برای محرومیت زدایی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار