استاندار اردبیل گفت: اعتبار پیشنهادی برای پروژه راه آهن اردبیل- میانه در لایحه بودجه سال 98 بیش از 80 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل بعد از بازدید از قطعات پروژه راه آهن اردبیل میانه افزود: با موافقت و توجه ویژه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار پیشنهادی برای راه آهن اردبیل- میانه در لایحه بودجه سال 98 بیش از 80 درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: در جلسه ای که با آقای نوبخت برگزار شد مقرر شد بودجه دولتی پروژه راه آهن اردبیل _میانه مبلغ 183 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 98  پیش بینی شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به پیگیری ها و درخواستی که در جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم آقای نوبخت این پروژه را جزء طرح های اولویت دار دولت اعلام کرد و دستور پیشنهاد ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه صادر شد.

بهنام جو با عنوان اینکه پروژه خط آهن اردبیل _ میانه باید در سال ۹۹ به بهره برداری برسد افزود: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی از این پروژه با جدیت حمایت می کنند و به غیر از فایناس داخلی، اعتبار عمومی دولتی نیز قابل توجه است.

وی همراهی و وحدت نمایندگان اردبیل را در رابطه با این پروژه قابل تقدیر دانست و افزود: در سال جاری علاوه بر مبلغ 105 میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت، نمایندگان محترم مرکز استان نیز به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات در اختیار این نمایندگان به این پروژه اختصاص دادند.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: با نظر مساعد ایشان مبلغ 750 میلیارد تومان فاینانس داخلی از منابع بانک ملی به این طرح اختصاص یافته که در طی 3 سال و هر سال 250 میلیارد تومان به پروژه تزریق می شود.

بهنام جو با بیان اینکه فعالیت در قطعه های راه آهن شتاب بیشتری گرفته است گفت: توجه ویژه دولت بخصوص آقای نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امید را در دل مردم استان اردبیل زنده کرده و قطعا این حمایت تداوم خواهد داشت.

وی اعتبار عمومی پیش بینی شده در سال 99 به این پروژه را ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بابت عنایت هایی که مدیرعامل بانک ملی ایران و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به راه آهن استان داشته اند نهایت تقدیر و تشکر داریم.

استاندار اردبیل همچنین از تلاش های ارزنده پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به خاطر کمک در تامین و پیش بینی اعتبارات لازم قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

پروژه خط آهن اردبیل _ میانه باید در سال ۹۹ به بهره برداری برسد

برچسب ها: راه آهن ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.