مسعود احمدی افزادی گفت:انفجار اطلاعات به معنای ورود اطلاعات نیست از این رو باید این درک نادرست را اصلاح و مردم را تشنه اطلاعات صحیح و دقیق کنیم.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه ۷ آذر ماه نشست مشترک مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما با یزدان سیف معاون وزارت جهاد کشاورزی و داوود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور در ساختمان شبکه آموزش سیما برگزار شد.

در این نشست که به منظور همکاری‌های مشترک میان شبکه آموزش برای ارتقا سطح دانش و مهارت‌های عمومی وابسته به سازمان هواشناسی و وزارت جهاد کشاورزی تدارک دیده شده بود، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش اظهار داشت: یکی از مشکلات در زمینه بحران‌های جاری کشور  مسئله دانش مردم درباره اطلاعات عمومی از جمله آگاهی از شرایط جوی است، من خودم در طول روز چندین بار به سایت‌های مختلف که اطلاعات هواشناسی را به روز منتشر می‌کنند مراجعه و کسب اطلاع می‌کنم.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت من در مرکز اصفهان بحران‌های زیادی شامل حال کشاورزان این استان شد که بخشی از آن‌ها بازتاب داده شد و بخشی هم برای ریاست محترم جمهور ارسال شد اما نکته مهم این است که ما  نتوانستیم به خوبی مهارت‌های لازم و پیش بینی‌های دقیق را در اختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند منابع مختلف را آن طور که باید مدیریت کنند.

تفاهم همکاری شبکه آموزش در جهت ارتقا سطح دانش کشاورزان / مدیر شبکه آموزش: میل به دانستن را باید در جامعه ایجاد کنیم

مدیر شبکه آموزش با اشاره به دستگاه‌هایی که می‌توان بخشی از این مشکلات را به آن‌ها نسبت داد، تصریح کرد: باید نیاز به دانستن و مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف احساس شود و ما باید این نیاز را به وجود آوریم که مردم به دانستن تمایل پیدا کنند.

وی بیان کرد:در دوره ای هستیم که از آن به عنوان انفجار اطلاعات یاد می‌کنند اما این به معنای ورود اطلاعات نیست و متاسفانه مردم به اشتباه احساس سیری می‌کنند، ما باید این درک نادرست را اصلاح کنیم و مردم را تشنه اطلاعات صحیح و دقیق کنیم تا دانش عمومی ارتقا پیدا کند.

یک از اهدافی که در این همکاری و نشست دنبال می‌شود این است که نیاز کشاورزان را بتوانیم به میل و علاقه تبدیل کنیم تا این مهارت را بیاموزند که می‌توانند با آگاهی نسبت به مسائل هواشناسی و علم نوین از بسیاری از بحران‌ها جلوگیری کنند.

احمدی تشریح کرد: شبکه آموزش با شعار مردم، آموزش و مهارت که تقریبا ۹۷ درصد پوشش جمعیتی را داراست تلاش خود را می‌کند تا حتی یک گام رو به جلو در این زمینه بردارد و رسالت خود را در بالا بردن سطح دانش عمومی می‌داند.

در این نشست که به بررسی همکاری‌های مختلف بین رسانه ملی و دستگاه‌های مربوط در سازمان هواشناسی و وزرات جهاد کشاورزی اختصاص داشت، داوود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از زمان مدیریت بنده به دلیل تحقیقاتی که صورت گرفته بود، برنامه ای تحت عنوان «تهک» که مخفف توسعه هواشناسی کاربردی است در دستور کار قرار گرفت که شامل ۷ فاز می‌شود.

تفاهم همکاری شبکه آموزش در جهت ارتقا سطح دانش کشاورزان / مدیر شبکه آموزش: میل به دانستن را باید در جامعه ایجاد کنیم

وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که انجام شده جامعه کاربری ما در میان کشاورزان ۴ میلیون نفر است که در سطح کشور پراکنده شده اند و با توجه به اینکه از حساس‌ترین بخش‌های تولیدی در کشور به حساب می‌آیند، مورد توجه ویژه سازمان هواشناسی هستند  این‌ها در حالی است که تقریبا تمام فعالیت این عزیزان به شرایط جوی وابسته است و حتی در حوزه‌های مختلف کشاورزی اطلاعات مورد نیاز آن‌ها هم متفاوت است و ما باید به همه بخش‌ها اطلاع رسانی انجام دهیم.

پرهیزگار با اشاره به اینکه در چند سال اخیر توانستیم با هشدار‌ها و اطلاع رسانی ارزش افزوده‌های قابل توجهی را در محصولات کشاورزی ایجاد کنیم، تصریح کرد: در سال ۹۶ و در ۲۱ استان بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کردیم که کشاورزان هم از آن بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: ما در بررسی‌ها و تحقیقات چند مشکل عمده را پیدا کردیم که در چند لایه مختلف قابل طرح است، نبودن امکانات کافی برای ارتباط راحت و قابل دسترس با کاربران گسترده سازمان هواشناسی، عدم اطلاعات و آگاهی مردم، واکنش های سریع و اقداماتی که بعد از هشدار‌های ما انجام می گیرد از عمده‌ترین این مسائل است.

 یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نشست در باره کار‌های انجام شده توسط دولت و اقدامات لازم در این حوزه گفت: سرمایه گذاری‌های خوبی صورت گرفته است اما به میزان لازم از آن‌ها بهره برداری نشده و نتوانستیم به خوبی از این منابع استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برای کشاورزان انجام شده است اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا مهارت‌های این عزیزان را افزایش دهیم و این نشست به همین منظور در شبکه آموزش تشکیل شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: مسائل مختلف مرتبط با کشاورزان بسیار اهمیت دارد به همین دلیل باید دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه ملی با همت بیشتری به آن بپردازند.

در این نشست تفاهم همکاری میان شبکه آموزش، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان هواشناسایی برای تولید برنامه‌های مهارت افزا به امضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار