معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از پوشش 42 هزار دانش آموز استان همدان در برنامه سفیران سلامت خبر داد.

اجرای برنامه سفیران سلامت با پوشش 42 هزار دانش آموز استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبداله جعفری،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: 28 هزار دانش آموز در مدارس شهری و 14 هزار دانش آموز در مدارس روستایی تحت پوشش برنامه سفیران سلامت هستند.

وی اظهار داشت: سفیران سلامت دانش آموزی با کمک و همیاری مراقبین سلامت در مدارس در زمینه ی یادگیری و ارتقای دانش و آگاهی سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی فعالیت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی تخصصی مراقب سلامت در استان همدان، اجرای برنامه سفیران سلامت در مدارس فاقد مراقب سلامت توسط رابطین سلامت پیگیری و اجرا می شود که با این تدابیر  تعداد دانش آموزان تحت پوشش در مدارس شهری 28 هزار و در مدارس روستایی 14 هزار نفر است.

وی اضافه کرد: سفیران سلامت دانش آموزی بازوهای توانمند در ترویج فرهنگ سلامت در جامعه  هستند که در قالب برنامه ملی خود مراقبتی از سال 94 و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با اجرای جشنواره سفیران سلامت، برنامه را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده یاری می کند.

عبداله جعفری ابراز کرد: با توجه به این که گروه های هم سال بیشترین تأثیر را بر عملکرد در تمامی حیطه ها داشته و اطلاعات از این طریق آسان تر انتقال می یابد که بر همین اساس به منظور بهره گیری از این توانمندی به منظور توسعه رفتارهای مناسب و تغییر رفتارهای ناسالم، سفیران سلامت آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی بیان این که این برنامه با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود گفت: با برگزاری دوره های آموزشی برای مراقبین و رابطین سلامت و همچنین تهیه منابع آموزشی به فرهنگ سازی در بین دانش آموزان کمک شایانی می شود و دانش آموزان نیز با انتقال مفاهیم خود مراقبتی و سلامت به خانواده ها نقش به سزایی در ارتقای فرهنگ سلامت جامعه ایفا می کنند.

انتهای پیام/ ش

 سفیران سلامت با پوشش 42 هزار دانش آموز استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.