تجریشی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه از ظرفیت انجمن‌ها در کشور استفاده کردیم.

استفاده از ظرفیت انجمن‌ها برای احیای دریاچه ارومیهبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری با موضوع بررسی اثرات جاده میان‌گذر شهید کلانتری برخشکی دریاچه ارومیه که امروز(چهارشنبه هفتم آذرماه) برگزار شد، با اشاره به استفاده از الگو و مدل برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: احیای تالاب بختگان و موضوع کنترل گرد و غبار با مجوز استفاده از مدل‌ها بوده است.

وی افزود: زمانی که کاری را به یک دانشگاه می‌سپاریم، توقع داریم که اقدامات نیز دانشگاه محور باشد، سعی کردیم در تمام فعالیت‌های محیط زیستی از مدل سازی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

تجریشی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه از ظرفیت انجمن‌ها استفاده کردیم، چرا که انجمن به معنای استفاده از کل کشور است که این اقدام برای اولین بار در ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت.

وی ادامه داد: مطالعات لازم برای احیای دریاچه ارومیه به انجمن هیدرولیک واگذار شد و این انجمن باید پاسخگوی انتظارات باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح‌ کرد: انجمن‌ها می‌توانند برای پاسخگویی از هر ظرفیتی استفاده کنند، بر این اساس ما مدلی می‌خواهیم که راهگشا باشد.

وی افزود: برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند یک انجمن خردمند و دستگاه اجرایی هدفمند هستیم.

تجریشی گفت: انتظار داریم که در این نشست به سطحی از اجماع برای تصمیم گیری بهتر برسیم تا چرایی و چگونگی سوالات پاسخ داده شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در مباحث زیست محیطی نقش بیشتر داشته باشیم، می‌توانیم به یک عملکرد خوب دست یابیم.

تجریشی در پایان گفت: تهیه سند و مدل، کار راحتی نیست، اما از این توان و تجربه‌ها می‌توانیم به عنوان الگو و مدل برای کشور بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار