میرشجاعیان گفت: قلب تپنده تمامی تصمیم گیری های اقتصادی آمار است،افزایش شفافیت اقتصادی نتیجه توسعه آمارهای دقیق است.

آمار قلب تپنده تصمیم های کشوری/ برخی دستگاه ها با داده های آماری تشریفاتی برخورد می کنندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین میرشجائیان حسینی ،معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در جلسه ارائه نتایج پروژه تدوین و اجرای نظام جامع آماری وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: آمار به صورت چند جانبه عمل کرده و سمت و سوی سیاست گذاری ها را تعیین می کند.

میرشجاییان گفت:قلب تپنده تمامی تصمیم گیری های اقتصادی آمار است،افزایش شفافیت اقتصادی نتیجه توسعه آمارهای دقیق است.

وی بیان کرد: پروژه اتاق شیشه ای در وزارت اقتصاد پایه ریزی شده و در تلاشیم بتوانیم اطلاعات با کیفیت و موزون را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی بیان کرد:بحث خلاء های قانونی بسیار بین ما و سازمان آمار بررسی می شود که این موضوع شامل داده های بروز و دسترسی سریع است.

وی گفت: اعتقاد داریم مرکز آمار باید به عنوان مرجع رسمی آمار کشور در دسترسی و تهیه داده ها، پویایی لازم را داشته باشد و در نگهداری اطلاعات جامعه امین باشد.

میر شجاییان گفت: مجموعه وزارت اقتصاد نیز باید بر اساس استاندارد های بین المللی آمارهای خود را تهیه کند.آمارهای مالی ما بر اساس استاندارد های ۲۰۰۱ تهیه شده است و این روزها در حال انطباق با قانون آمار استاندارد ۲۰۱۴ هستیم.

وی افزود:قانون انتشار آمار این اجازه را به مرکز آمار می دهد تا بتواند در راستای شفافیت و بیان داده ها تصمیم گیری کند و این مرکز در تلاش است تا داده ها را بیشتر در دسترس عموم قرار دهد تا از شفافیت دور نشویم.

میر شجاییان گفت:کسب و کار و هوش مصنوعی راه دیگری برای تهیه آمار است..داده ها به تنهایی به کار نمی آیند بلکه با نظریه های مختلف به نوعی شکنجه شده و تبدیل به آمار می شوند.

وی افزود:ضعفی که در مجموعه کشور احساس می کنیم، استفاده تشریفاتی آمار در برخی از دستگاه هاست.

انتهای پیام/

مرکز آمار مرجع رسمی آمار کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار