فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان از دستگیری سارقان اشیای تاریخی ۳۰۰۰ ساله در استان خبر داد.

دستگیری سارقان اشیای تاریخی ۳۰۰۰ ساله در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ حاجی عزیزی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان به  کشف شی ۳۰۰۰ ساله در استان همدان اشاره کرد و گفت: در این رابطه 10 نفر در قهاوند، فامنین و همدان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی 2 هفته گذشته در ۲ عملیات مشابه در فامنین و بخش قهاوند ۸ نفر حین حفاری غیرمجاز در تپه های تاریخی این شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد:  اخباری مبنی بر حفاری غیرمجاز به عوامل یگان مستقر در پایگاه های تابعه واصل شده بود که این یگان پس از بررسی و تحقیق و تأیید خبر، با تشکیل تیم عملیاتی به همراه عوامل نیروی انتظامی به محل اعزام و ۶ نفر را حین حفاری غیرمجاز در فامنین و  ۲نفر را در قهاوند دستگیر کردند.

حاجی عزیزی اظهار داشت: در پی تعامل و همکاری با پلیس آگاهی در عملیاتی دیگر و در بازرسی منزلی در همدان ۴ قلم اشیا تاریخی ارزشمند از جمله یک شی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی در پایان ادامه داد: متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ب

کشف اشیای تاریخی  3000 ساله در همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.