تیم والیبال خاتم اردکان با ترکیبی ناقص این روز‌ها به نمایندگی از ایران و قاره آسیا در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حاضر شده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که تیم والیبال بانک سرمایه (قهرمان ۲۰۱۷ جام باشگاه‌های آسیا) منحل شد، مسئولان فدراسیون والیبال تلاش کردند تیمی را به عنوان جانشین این تیم راهی جام باشگاه‌های ۲۰۱۸ جهان کنند. این در حالی بود که آن زمان زمزمه‌هایی مبنی بر اعزام تیم پیکان به جای بانک سرمایه به این رقابت‌ها نیز به گوش می‌رسید، اما در نهایت تصمیم بر این شد که تیم خاتم اردکان که با بهره‌ از حداقل ستاره و بازیکن ملی‌پوش و با تیمی جوان موفق به نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال شده بود، به این رقابت‌ها معرفی و سپس اعزام شود.

اعتبار والیبال ایران در گرو تیمی نیمه‌کاره / خاتم اردکان آبروداری می‌کند؟

تیم خاتم اردکان در نقل و انتقالات این فصل از لیگ برتر والیبال (لیگ ۹۷) بازیکنانی مانند شهرام محمودی، عادل غلامی و مهدی مرندی که به عنوان بازیکنان کمکی تیم خاتم را در قهرمانی مردان آسیا همراهی کرده بودند، به طور رسمی به خدمت گرفت تا با تمام قوا و تیمی قدرتمند لیگ برتر ۹۷ را آغاز کند و از طرفی با ترکیبی ایده آل راهی مسابقات جام باشگاه‌های جهان شود.

**انتظاراتی که برآورده نشد!

تیم والیبال خاتم اردکان البته در کنار تغییراتی که در ترکیب بازیکنانش ایجاد کرده بود، در کادر فنی نیز تغییر و تحولات گسترده‌ای داشت. این تیم با عباسعلی میرحسینی قطع همکاری کرد و به جای این مربی، محمد سالک را به خدمت گرفت. اوضاع تیم خاتم اردکان پیش از آغاز فصل سى‌ودوم لیگ برتر والیبال مطلوب به نظر مى‌رسید و خیلی از کارشناسان والیبال با توجه به شرایط جذب نفرات و سابقه درخشان این تیم در فصل پیشین، اردکانی‌ها را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانستند. با تمام این تفاسیر این تیم که با درخشش خود در مسابقات باشگاه‌های آسیا عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، در شرایط ایده آلی لیگ را آغاز نکرد و نتوانست تیمی باشد که از آن توقع وجود داشت.

تیم خاتم اردکان بعد از سپری کردن هفت هفته از لیگ برتر والیبال راهی کشور لهستان شد تا در این رقابت‌ها به مصاف حریفان قدرتمند جهانی خود برود. در این میان و در روز‌هایی که همه نگران عدم نتیجه گیری تیم خاتم اردکان بودند، اعلام شد که دو بازیکن اصلی و تاثیرگذار تیم خاتم یعنی شهرام محمودی در پست پشت خط زن و مهدی مرندی در پست لیبرو، تیم اردکان را در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان همراهی نمی‌کنند و دلیل این موضوع نیز آسیب دیدگی این دو بازیکن اعلام شد.

اعتبار والیبال ایران در گرو تیمی نیمه‌کاره / خاتم اردکان آبروداری می‌کند؟

**سالک: تلاش ما حفظ آبروی والیبال ایران است

محمد سالک سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان که اولین سال حضورش روی نیمکت تیم اردکان را تجربه می‌کند، درباره وضعیت تیمش پیش از دومین مسابقه گفت: متاسفانه بازی اول را با شکست آغاز کردیم و البته قابل پیش بینی بود که برای مقابله با تیم سرسخت و بزرگی مانند تورنتینو کار آسانی نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه تیم ما با بدشانسی مواجه شد و این بدشانسی بزرگ عدم حضور محمودی و مرندی به خاطر آسیب دیدگی بود. ما در پست پشت خط زن بسیار مشکل داریم و طبری که بازیکن دوم ما در این پست است به تازگی از کمند مصدومیت رها شده و شرایط ایده آلی ندارد.

سرمربی خاتم اردکان گفت: نفرات با تعصبی در تیم من حضور دارند و من شک ندارم در تمام مسابقات تمام توان خود را برای حفظ آبروی والیبال ایران به کار خواهند گرفت. در بازی با تیم ایتالیایی هم ما تیم دست و پا بسته‌ای نبودیم، اما باید پذیرفت که قدرت حریفان از همه لحاظ از ما بیشتر است.

اعتبار والیبال ایران در گرو تیمی نیمه‌کاره / خاتم اردکان آبروداری می‌کند؟

**غیبت و مصدومیت ستاره‌ها

تیم والیبال خاتم اردکان در غیاب دو ستاره خود راهی لهستان شد و باید در اولین گام خود به مصاف تیم تورنتینو ایتالیا می‌رفت. تیمی که با تصاحب ۴ قهرمانی در جهان عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی این مسابقات را یدک می‌کشید. به نظر می‌رسید که شاگردان محمد سالک در این مسابقه کار سختی داشته باشند، پیش بینی‌ها نیز درست از آب درآمد و تیم اردکان در گام نخست و مقابل این تیم ایتالیایی با حساب ۳ بر صفر تن یه شکست داد. این در حالی بود که مشکل تیم خاتم اردکان در دریافت اول و حمله مقابل تورنتینو نشان از این داشت که غیبت مرندی و محمودی چقدر روی روند تیم اردکان تاثیرگذار بوده است.

**محمودی: مصدومیت مانع شد که تیم خاتم را همراهی کنم

شهرام محمودی، ملی پوش غایب تیم خاتم در خاتم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره غیبتش در مسابقات قهرمانی جهان و این که عدم حضورش در ترکیب تیم خاتم اردکان به این تیم ضربه زده است، اظهار داشت: من تصور نمی‌کنم که غیبت یک بازیکن بتواند تاثیر خیلی زیادی روی روند یک تیم داشته باشد و بازیکنان شایسته‌ای در تیم خاتم حضور دارند که می‌توانند جای خالی من را پر کنند. از طرفی باید توجه داشت که والیبال یک ورزش گروهی است و همه بازیکنان در روند خوب یا بد یک تیم تاثیرگذار هستند.

اعتبار والیبال ایران در گرو تیمی نیمه‌کاره / خاتم اردکان آبروداری می‌کند؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: من خیلی دوست داشتم که تیم خاتم را در مسابقات سختی که پیش رو داشت همراهی کنم، اما مصدومیت، این اجازه را به من نداد و تصمیم بر این شد که ایران بمانم و روند درمانم را پیگیری کنم تا بتوانم در ادامه لیگ حداقل به تیمم کمک کنم.

شهرام محمودی در ادامه درباره اینکه تنها دلیل همراهی نکردن تیم خاتم اردکان در لهستان، مصدومیت بود یا خیر، پاسخ داد: من در بازی با شهرام ارومیه قرار بود که به میدان بروم، اما سرپرست و مدیر عامل باشگاه به من گفتند که ناظر بازی اجازه بازی به من نداده است و به دلیل محرومیتی بود که از سوی فدراسیون والیبال شامل حال من شده بود. در واقع من یک مبلغی به دلیل انجام یک مصاحبه جریمه شده بودم که گویا تا قبل از پرداخت آن نمی‌توانستم به میدان بروم. خلاصه این که گفته شد که نباید بازی کنم. البته من به حکم مورد نظر اعتراض کردم.

محمودی در ادامه افزود: این که کمیته انضباطی برای یک بازیکن تشکیل شود و خود بازیکن در آن حضور نداشته باشد واقعا عجیب است. این حکم و این رای بسیار ناعادلانه بود و من نمی‌دانم بر چه مبنایی صادر شده است. به هر حال این حواشی نیز ایجاد شد و کمی مسائل را پیچیده کرد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران در ادامه گفت: من با باشگاه خاتم اردکان به هیچ عنوان مشکلی از نظر مالی نداشتم و دلیل عدم همراهی من با این تیم مصدومیت بود. من با کسی تعارف ندارم اگر مشکلاتی از این لحاظ بود قطعا عنوان می‌کردم. من از ناحیه پای چپ آسیب دیدگی دارم و باید روند درمانی را طی کنم. بسیار تلاش کردم که بتوانم این تیم را همراهی کنم، اما متاسفانه امکانش فراهم نشد.

**توان نابرابر مقابل قدرت‌های جهان

تیم خاتم اردکان در ادامه مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان باید امروز و فردا به مصاف دو تیم رسوویای لهستان و کاردن کروزیرو برزیل برود. دو دیدار بسیار سخت که با این شرایط به نظر می‌رسد، نتواند نتیجه لازم را بگیرد. تیم والیبال خاتم اردکان پیش از آغاز فصل جاری می‌دانست که مسابقات مهم قهرمانی باشگاه‌های جهان را پیش رو دارد. مسابقاتی که به نوعی باید در آن نه تنها از اعتبار والیبال ایران که از اعتبار والیبال آسیا دفاع کند. دو بازی باقیمانده تیم خاتم اردکان در جام باشگاه‌های جهان همه چیز را روشن خواهد کرد، جامعه والیبال ایران امیدوارند که اردکانی‌ها بتوانند ناکامی بازی نخست را در دو بازی پیش رو جبران کنند، اما کار بسیار سختی دارند و با توجه به داشته‌های فعلی و در قیاس با توانمندی تیم‌های حریف، چندان محتمل نیست. در این بین باید دید فدراسیون تا چه حد از نماینده خود در مسابقات جهانی حمایت کرده است و چه کمک‌هایی به حضور هر چه با کیفیت‌تر این تیم کرده است.


بیشتر بخوانید:موسوی: روز‌های خوشی برای والیبال پیش‌بینی نمی‌کنم

نماینده والیبال ایران و نبرد با غول‌های جهان/ دوشنبه آغاز رقابت اردکانی‌ها

ورامین با شکست سایپا صدرنشین ماند / ارومیه کماکان در حسرت پیروزی


انتهای پیام/

بررسی وضعیت نماینده والیبال ایران در قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار