نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مهرعلیزاده برای مباحث آب تلاش بسیاری کرد در شرایطی که بسیاری مسوولان تنها حرف زدند و عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری اصفهان  در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان گفت: خدمات و تلاش‌های مهرعلیزاده استاندار قبلی اصفهان برای اصفهان و کشور بر کسی پوشیده نیست اما تعهد به قوانین کشور برای ما از هرچیز مهم تر است و بر این اساس امیدواریم از تجربیات ایشان در بخش دیگری استفاده شود.

وی افزود: عباس رضایی نیز یکی از چهره‌های بزرگ علمی کشور و از پیشکسوتان و افراد باتجربه در حوزه‌های اجرایی هستند  که امیدواریم در پیگیری مطالبات مردم اصفهان و رفع مشکلات این شهر موفق باشد.

 مهرعلیزاده با وجود بومی نبودن دلسوز اصفهان بود/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: از حالا به فکر انتخابات نباشید/مهرعلیزاده:احیا هفتگانه زاینده رود   میثاقی بین من و مردم اصفهان/ذوالفقاری:مدیریت نباید باعث ایجاد فساد شود/رضایی: رمزهای استان در افکار اندیشمندان شهر است

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: از حالا به فکر انتخابات نباشید

در ادامه آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان  با بیان این که دلسوزی مهرعلیزاده نسبت به دیگر استانداران به خصوص در رابطه با مسأله آب بیشتر بود، خطاب به استاندار جدید اصفهان گفت: شما را به خدا قسم از حالا به فکر انتخابات نباشید، «کاری» باشید و از انتخاب افراد سفارشی بپرهیزید.

امام جمعه اصفهان گفت: بارها و بارها گفته‌ایم مشکل اصفهان آب است، این دلسوزی که مهرعلیزاده نسبت به موضوع آب داشت را دیگر استانداران نداشتند و حتی عرضه رفع معضل کم‌آبی اصفهان را نیز نداشتند.

 وی بیان کرد : من از رهبری خواستم برای احیا زاینده رود همانند ارومیه عمل کنند و رهبری گفتند دولت باید از من بخواهد که نخواسته است.

 اقدامات استانداران قبلی از شعار تجاوز نکرد

وی تاکید کرد: هیچ یک از استانداران احساسی که «اصفهان دارد از دست می‌رود» را نداشتند و از اقداماتشان از شعار دادن تجاوز نکرد؛ برخی از دولت‌ها و استانداران اصفهان آب را از اصفهان بردند؛ البته بنا بود منابعی را جایگزین کنند اما چیزی جایگزین نکردند و اکنون درختان چنار 60 ساله اصفهان در حال خشک شدن است.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: 75 درصد استان اصفهان کویر است و اگر دقت نشود آن 25 درصد باقیمانده هم به کویر تبدیل می‌شود؛ نه وزرای نیرو، نه رؤسای جمهور و نه استانداران اصفهان برای مشکل آب، اقداماتشان از حرف و شعار تجاوز نکرد. 

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور سابق کشور اعلام کردم که اگر الآن برای احداث سد جدید اقدامی را شروع کنید 3 سال طول می‌کشد و باید فکری کنید؛ یادتان هست که رئیس جمهور فعلی نیز در میدان امام چه گفت؟ او در سخنرانی خود گفت از فردا آب در رودخانه جاری می‌شود! اما هیچ‌کس نمی‌داند این «فردا» کدام فرداست؟ وقتی کشاورزان می‌بینند همه وعده‌ها در خصوص آب تنها در حد شعار است، دیگر اعتماد نخواهند کرد.

مهرعلیزاده با وجود بومی نبودن دلسوز اصفهان بود/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: از حالا به فکر انتخابات نباشید/مهرعلیزاده:احیا هفتگانه زاینده رود   میثاقی بین من و مردم اصفهان/ذوالفقاری:مدیریت نباید باعث ایجاد فساد شود/رضایی: رمزهای استان در افکار اندیشمندان شهر است

مهر علیزاده: نباید تنها درباره زاینده رود شعاری عمل کرد

در ادامه مهرعلیزاده استاندار سابق  اصفهان گفت : امام جمعه اصفهان با بیان صادق و صراحت لهجه به دور از ملاحظه سیاسی همواره من را راهنمایی کردند.

مهرعلیزاده گفت : دشمنان بعد از تهران چشم امیدشان به اصفهان است و ما با تلاش شبانه روزی در شورای تامین با یک همکاری فوق العاده آرامش را در اصفهان حاکم کردیم.

 وی بیان کرد: ما از مرداد ماه نگران بودیم اما  با وفاقی که داشتیم، توانستیم نقشه های دشمن را خنثی کنیم چرا که آنها  به شرایط خشکسالی و مشکلات کشاورزان چشم امید داشتند و تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی آغاز کردند اما  ما از این بحران عبور کردیم.

مهر علیزاده با اشاره به اینکه یک سال زمانی نیست که ما عملکرد را عنوان کنیم افزود: ما حدود 97 هزار شغل در استان ایجاد کردیم و موفقیت های بسیار خوبی داشتیم.

 استاندار سابق اصفهان گفت : نباید تنها در باره زاینده رود شعاری عمل کرد. دولت برای بحث آب کمک های بسیاری کرد  و طرح کارگروه سازندگی را تصویب کردیم  که  40 میلیارد تومان از این صندوق  را به کشاورزان به عنوان کمک معیشت دادیم.

وی بیان داشت : پول همه این طرح ها برای احیا زاینده رود است. در واقع 450 میلیارد تومان بودجه داریم و اگر همت کنند 9 ماهه زاینده رود احیا می شودو احیا هفتگانه زاینده رود می تواند میثاقی بین من و مردم باشد.

مهرعلیزاده با وجود بومی نبودن دلسوز اصفهان بود/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: از حالا به فکر انتخابات نباشید/مهرعلیزاده:احیا هفتگانه زاینده رود   میثاقی بین من و مردم اصفهان/ذوالفقاری:مدیریت نباید باعث ایجاد فساد شود/رضایی: رمزهای استان در افکار اندیشمندان شهر است

معاون سیاسی انتظامی وزیر کشور: استاندار باید همه جناح ها را حفظ کند

در ادامه ذوالفقاری معاون سیاسی انتظامی وزیر کشور در آیین معارفه استاندار اصفهان گفت : مردم اصفهان بدرقه شان از استقبالشان  بهتربود و استاندار جدید از این بابت نباید نگران باشند.

وی بیان کرد : همه ما می دانیم که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همه توانشان را  برای ضربه زدن به ایران اسلامی به کار گرفتند. مدیریت باید به گونه ای اعمال مدیریت کند که فساد ایجاد نشود، باید تعامل و هماهنگی داشته باشیم.

معاون سیاسی انتظامی وزیر کشور ادامه داد:برورکراسی اداری عمده مشکل ماست،  ما در این زمینه  40 فرایند را در وزارت کشور که فساد زاست و موجب نارضایتی مردم است را حذف کردیم. مسوولان استانها نباید به دنبال مرید باشند بلکه باید از مدیر کاربلد حمایت کنند.

وی گفت:استاندار در هر استانی باید تدبیر کند و امروز کشور و دولت با محدودیت هایی مواجه است و قطعا زمانی استاندار موفق می شود که همه او را کمک کنند.

وی ادامه داد: مهر علیزاده انصافا با انرژی بود،  چیزی جز تواضع از وی ندیدیم .

رمز و رازهای های استان اصفهان  در افکار اندیشمندان  این دیار است

رضایی استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت : اصفهان خاستگاه هنر و اندیشه بود و رمز و رازهای استان در افکار اندیشمندان این دیار

است ؛ همه باید فارغ از نگاه سیاسی استاندار جدید را کمک کنند.

وی بیان داشت : زنده رود اندک اندک از نفس افتاده است  و بی شک با سازکار های قانونی و سلسله تصمیمات تکان دهنده این رود را جاری می کنیم ؛ کتاب تهیه شده آقای مهرعلیزاده را درخصوص احیا زاینده رود با مطالعه کارشناسی توسط متخصصان حوزه درصدد احیا آن هستیم و امیدواریم با حضور آقای مهرعلیزاده در همین سالن این رودخانه احیا شده باشد.

وی تصریح کرد: اگر پرسند از من زندگانی چیست خواهم گفت همیشه در تلاش بودن، از شمع یاد گرفتن آداب زندگی را، مشکلات آب که نه بلکه بحران آب داریم، مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و ده‌ها بحران کوچک و بزرگ داریم اما نگاه توسعه در سطح ملی چنین نیست و با پوزش و معذرت اعلام می‌کنم برخی دچار سندرومی به نام سندرومی برتری شده‌ایم.

 

انتهای پیام /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
پهلوان زنده را عشق است