به مناسبت بزرگداشت ورود اولین دوربین عکاسی سریع آنالوگ با نام تجاری «پولاروید»، تصاویری از آن منتشر شد.

بزرگداشت ورود نخستین دوربین جهانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال۱۸۲۶ جوزف نیسفور نیپس با یک جعبه جواهرات یک دوربین بسیار ابتدایی ساخت و آن را با ذره‌بین، به میکروسکوپ نوری مجهز کرد؛ او با این دستگاه می‌توانست فقط عکس‌های نگاتیو بردارد. با گذر زمان و پیشروی به جلو، ابزارهای کمکی زیادی برای گسترش دوربین‌های ابتدایی به دست آمد که راه را برای دوربین هایی با قابلیت چاپ فوری هموار کرد. دوربین‌های عکس فوری که دارای «اتاق تاریک» بود، در مدت کوتاهی شهرت جهانی یافت.

حدود 70 سال پیش در چنین روزی نخستین دوربین دنیا با قابلیت چاپ فوری عکس به بازار عرضه شد. این دوربین «Polaroid Land Camera Model 95» نام داشت و حدود یک میلیون نسخه از آن در بازارهای جهانی به فروش رسید.

دوربین مدل 95 اولین سری از دوربین‌های با قابلیت ظهور فوری بنام Edwin Land بود که در سال 1948 توسط شرکت Polaroid  در روچستر از شهرهای ایالت مینه‌سوتای کشور آمریکا ساخته شد. مدل، «Polaroid Land Camera Model95 » عکس گرفته شده را حدود یک دقیقه ظاهر کرد و برای مقیاس نوردهی از مقادیری EV استفاده می‌کرد.

این شرکت تعداد 1.5 میلیون دوربین در دو سری  مدل  95A  و  مدل 95B را  عرضه کرد. فروش این مدل در 26 نوامبر 1948 (60 سال پیش) در فروشگاه‌های شهر بوستون آمریکا به قیمت 89 دلار و 75 سنت آغاز شد.

بزرگداشت ورود نخستین دوربین جهان

بزرگداشت ورود نخستین دوربین جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.