قاسمی گفت:رونق صنایع دستی در سطح روستا‌های قم موجب جذب گردشگر بیشتر می‌شود که این امر اشتغال را در این مناطق بالا خواهد برد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عطاء الله قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم گفت: توجه به صنایع دستی علاوه بر اینکه موجب رونق اقتصاد در سطح روستا‌های استان می‌شود، کاهش بیکاری و رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را درپی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین مزایای رونق صنایع دستی در مناطق روستایی قم، افزایش نشاط اجتماعی در میان روستائیان است، چرا که محصولات مرتبط با آن بیشتر به صورت گروهی و دورهمی در فضایی آرام و شاد، تولید می‌شود.

قاسمی یادآور شد: صنایع دستی تولید شده توسط روستائیان استان باید دربازارچه‌های محلی و دایمی برای علاقه‌مندان در معرض نمایش و فروش گذاشته شود تا گردش مالی این بخش که ارتباط مستقیم با روند توسعه اقتصادی قم دارد، تقویت گردد.همچنین رونق صنایع دستی در سطح روستا‌های قم موجب جذب گردشگر بیشتر می‌شود که این امر اشتغال را در این مناطق بالا خواهد برد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: صنایع دستی، در کنار ظرفیت‌های اقتصادی، از جمله مهمترین سرمایه‌های تاریخی و اجتماعی مناطق روستایی قم است که با ساخت کارگاه‌های کوچک می‌توان از این گنجینه ارزشمند حفاظت کرد.

وی بیان کرد: تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تشویق سرمایه گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی از دیگر اقداماتی است که به منظور رونق کسب و کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستا‌های قم در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام /الف

رونق صنایع دستی موجب افزایش درآمد روستائیان قم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار