مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد اعتبار تخصیص یافته است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد آن را جذب کردیم.

اختصاص ۴۶ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان تهران امروز سه شنبه ۶ آذر ماه در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران با بیان اینکه اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد از نوع بسیار سخت آن است، اظهار کرد: افراد تحت حمایت ما از اقشار بی بضاعت و دهک‌های پایین ۹ و ۱۰ جامعه هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با تاکید بر ایجاد روحیه کارآفرینی و فرهنگ اشتغال در مددجویان کمیته امداد بیان کرد: ما برای ایجاد روحیه کارآفرینی در مددجویان، مشاوره‌های شغلی در نظر گرفیتم.

شیران با بیان اینکه در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد اعتبار تخصیص یافته است، تصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد آن را جذب کردیم.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۷۹۸ نفر برای اشتغال پایدار روستایی اعلام شدند که در حال برنامه ریزی برای آن‌ها هستیم، ولی مددجویان در آوردن ضامن بانکی بامشکل روبرو هستند، ضمن اینکه بانک‌ها در پرداخت وام برای مددجویان همکاری خوبی با ما دارند.

وی با بیان اینکه ما برای اشتغالزایی مددجویان چندین مرحله داریم، افزود: توان افزایی و خودکفایی یکی از این مراحل است که در حوزه خودکفایی تاکنون ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت کردیم، گرچه ایجاد شغل با این مبلغ بسیار سخت است.

شیران با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که مددجویان را با ارایه این وام‌ها خودکفا کنیم،گفت: تاکنون ۶۱۴ مورد کاریابی داشتیم، در حوزه کاریابی با بخش خصوصی و اداره کار و تعاون همکاری خوبی داریم.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه امسال دو هزار و ۹۸ آموزش برای افراد تحت حمایت خود ارائه دادیم، تصریح کرد: آموزش‌های مقدماتی و آموزش‌های مهارتی از جمله آموزش‌های ما برای مددجویان است.

شیران با بیان اینکه طی پنج سال اخیر حدود شش هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کردیم که این افراد از تحت حمایت ما خارج شدند. تصریح کرد: همچنین شش هزار و ۵۰ خانوار هم به دلیل ایجاد اشتغال از تحت حمایت ما خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ما تا پنج سال، شغل مددجویان را تحت نظارت قرار می‌دهیم، اظهار کرد: با نظارت خود بر شغل افراد، سعی می‌کنیم شغل آن‌ها با شکست مواجه نشود.

شیران افزود: ۹۲۳ طرح ارائه کردیم که دو هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است. اظهار کرد: همچنین در حال حاضر ۱۱ هزار و ۴۴۱ طرح اشتغال نیز ارایه دادیم.

وی با بیان اینکه وامی که می‌دهیم حتما باید منجر به اشتغالزایی شود افزود: به همین دلیل با تعهداتی که از افراد گرفتیم و وامی که پرداخت کردیم، منجر به ایجاد اشتغال در این قشر شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد:ما همچنین با کمک شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه سعی کردیم، کالا‌های تولیدی مددجویان را به فروش برسانیم به طوری که امسال در بوستان گفتگو با همکاری شهرداری تهران، توانستیم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از تولیدات آن‌ها را به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار