اعتراض مردم آلاباما به تیراندازی پلیس به یک جوان سیاه‌پوست + فیلم

مردم ایالت آلابامای آمریکا در اعتراض به کشتن یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ­دعوت شهردار شهر هوور در ایالت آلابامای آمریکا از مردم برای صبر و شکیبایی در پی تیراندازی پلیس به یک مرد سیاه‌پوست در بزرگترین مرکز خرید این شهر، روز دوشنبه با تظاهرات معترضانی پاسخ داده شد که یکی از پر رفت و آمدترین جاده‌های این ایالت را بستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، ده‌ها نفر از معترضان که دست نوشته‌هایی با خود داشتند در ساعات پر رفت و آمد عصرگاهی در نزدیکی مرکز خرید "ریورچیس گالریا" این جاده را بستند. پنجشنبه شب (یک روز قبل از روز شکرگزاری) یک مامور پلیس در این مرکز خرید یک جوان ۲۱ ساله به نام امانتیک ئی جی بردفورد را به ضرب گلوله کشت.

تظاهر کنندگان سپس به این مرکز خرید رفتند و شعار دادند و یک دقیقه سکوت کردند.

یک مامو اداره پلیس شهر هوور در واکنش به حادثه تیراندازی در این مرکز خرید که دو نفر در آن زخمی شده بودند، بردفورد را به ضرب گلوله کشت.

مقامات پلیس هوور بعدا گفتند بردفورد، به رغم اینکه مسلح بود و ماموران پلیس سلاح او را دیده بودند، مرد مسلح حادثه تیراندازی در این مرکز خرید نبود.

تظاهرات در شهر ۹۵ هزار نفری هوور در جنوب بیرمنگام اندکی پس از آن برگزار شد که فرانک بروکاتو، شهردار هوور، با خانواده بردفورد ابراز همدردی کرد.

این تیراندازی پیشتر به برپایی چندین تظاهرات در شهر هوور منجر شده بود و معترضان خواستار انتشار فیلم دوربین‌های نظارتی و فیلم‌های دیگر مربوط به حادثه تیراندازی شده اند.

اداره پلیس هوور ابتدا بردفورد را مرد مسلح حادثه تیراندازی در مرکز خرید معرفی، و واکنش ماموران پلیس را قهرمانانه توصیف کرده بود.

این اداره سپس بیانیه خود را پس گرفت و اعلام کرد هرچند بردفورد با یک تپانچه دیده شده بود، اما شواهد نشان می‌دهد او شخصی که دو نفر را زخمی کرده بود، نبود.

مقامات شهر هوور می‌گویند عامل اصلی تیراندازی همچنان فراری است.

یک وکیل خانواده بردفورد گفت: شاهدان با دفتر وکالت وی تماس گرفته و گفته اند بردفورد پس از حادثه تیراندازی می‌کوشید مردم را با محل تیراندازی دور کند و افسر ضارب قبل از تیراندازی به جوان ۲۱ ساله هیچ اخطار کلامی به او نداده بود.


بیشتر بخوانید: سریال حملات پلیس آمریکا به شهروندان + فیلم 


انتهای پیام/
 

حمله پلیس آمریکا به یک سیاهپوست + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.