رئیس سرویس امنیتی اوکراین اذعان کرد افسران اطلاعاتی این کشور در کشتی توقیف شده در آب‌های روسیه حضور داشته‌اند.

روسیه افسران امنیتی اوکراین را بازداشت کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیتی اوکراین حضور افسران اطلاعاتی این سازمان در کشتی توقیف‌شده از سوی نیروی دریایی روسیه را تأیید کرد.

دفتر مطبوعاتی سرویس امنیتی اوکراین (SBU) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «واسیل هریساک، رئیسSBU، حضور افسران بخش ضد اطلاعات نظامی SBU را در کشتی‌ای را تأیید می‌کند که روسیه در اقدامی ضدقوانین بین‌المللی روز 25 نوامبر 2018 در تنگه کِرچ به آن حمله و توقیف کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است این افسران امنیتی یگان دریایی اوکراین را پشتیبانی اطلاعاتی می‌کردند و «سرویس امنیتی اوکراین بنا به حوزه مسئولیتی خود، تمام اقدامات لازم را برای آزادی گروگان‌های اوکراینی و برگشت آنها به خانه را انجام می‌دهد».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «سرویس امنیتی اوکراین همزمان از فرماندهی ارشد اطلاعات روسیه درخواست دارد فشار بر سربازهای اوکراینی را متوقف کند.»

مقامات اوکراینی روز دوشنبه در پاسخ به حادثه اخیر در تنگه کِرچ، در مناطق مرزی نزدیک به روسیه، سواحل دریای سیا و دریای اُزوف به مدت 30 روز حکومت نظامی اعلام کردند.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد.

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار