مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:شرایط نگهداری و تعیین نظام بهره برداری دو غار آبی سهولان مهاباد و قلایچی بوکان در دست بررسی کارشناسان است .

آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: نظام وشیوه‌های بهره برداری از این دو غار تغییر می‌کند و تیمی مرکب از کارشناسان غار شناسی، دفتر فنی استانداری وادارات کل محیط زیست، میراث فرهنگی وسازمان زمین شناسی آذربایجان غربی تشکیل می‌شود تا وضعیت موجود غار‌های سهولان مهاباد و قلایچی بوکان را بررسی کنند و نظام بهره برداری و شرایط نگهداری از آن‌ها بزودی تدوین شود.

آراسته افزود:غار سهولان یکی از مناطق چهار گانه طبیعی_ ملی استان استان در فهرست آثار طبیعی و ملی استان کشف شده است که نحوه بهره برداری از آن دارای شرایط و ضوابط خاصی است به همین دلیل باید در روش اجرایی کنونی باز بینی شود، زیرا دخالت‌هایی در محدوده داخلی آن صورت گرفته که موجب تغییراتی در جمعیت حیات وحش و پوشش گیاهی شده است.

وی بابیان اینکه بیش از ۵۰ غار با تنوع و اکو سیستم های محیط طبیعی در آذربایجان غربی وجود دارد اضافه کرد: غار‌های موجود از جمله غار سهولان به سبب نوع ساختار حیات وحش و آثار طبیعی بکر از اهمیت بالایی در نوع خود در سطح کشور و حتی جهان دارد.

انتهای پیام/ن

تغییر روش بهره برداری از غار آبی سهولان  مهاباد و قلایچی بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.