رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند به روابط تجاری واشنگتن و لندن آسیب بزند.

ترامپ نگران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد توافق برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پیشنهاد شده از سوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس می‌تواند به روابط تجاری واشنگتن و لندن آسیب بزند.

بنا بر گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در خارج از کاخ سفید اعلام کرد توافق برکسیت پیشنهادی از سوی تیم ترزا می برای اروپا به نظر خوب می‌رسد، با این حال تجارت انگلیس با آمریکا ممکن است به علت شروط این توافق آسیب ببیند.

ترامپ گفت: به نظرم باید نگاه جدی به این موضوع داشته باشیم که آیا انگلیس مجوز تجارت دارد یا خیر. زیرا در حال حاضر اگر به این توافق نگاه کنید، آنها ممکن نتواند با ما تجارت کند. رئیس جمهور آمریکا در ادامه یادآور شد این اتفاق خوبی نیست. فکر نمی‌کنم آنها چنین قصدی داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر انگلیس بتواند در این باره کاری بکند. با این حال ترامپ از اشاره به آن بخش از توافق برکسیت که موجب نگرانی او است، خودداری کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس به سرعت در واکنش به این موضوع یادآور شد توافق انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا به این کشور این امکان را می‌دهد که قرارداد تجاری با آمریکا را به امضا برساند. سخنگوی دفتر ترزا می اعلام کرد: موضع سیاسی که ما بر سر آن با اتحادیه اروپا به توافق رسیدیم، بسیار واضح است. ما یک سیاست تجاری مستقل خواهیم داشت بنابراین انگلیس می تواند توافقات تجاری با کشورهای سراسر جهان از جمله آمریکا داشته باشد.

بر اساس توافق روز یکشنبه با سران اتحادیه اروپا، انگلیس با ادامه روابط تجاری نزدیک خود با این اتحادیه، آن را در ماه مارس ترک می‌کند. با این حال این توافق در حال حاضر باید در پارلمان انگلیس به تصویب برسد؛ جایی که نخست وزیر انگلیس با مخالفت جدی از سوی هر دو حزب کارگر و محافظه کار مواجه است. ترزا می پس از تصویب طرحش برای نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با بیان اینکه این توافق‌نامه تأمین‌کننده منافع ملی انگلیس است و از امنیت و مشاغل این کشور محافظت می‌کند، وعده داد با تمام وجود تلاش خواهد کرد تا توافق‌نامه برکسیت در پارلمان این کشور تصویب شود.

نخست وزیر انگلیس کمتر از چهار ماه برای جلب نظر پارلمان این کشور فرصت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار