معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: متعاقب افزایش قیمت مصالح، مصوبه اصلاحی در خصوص پرداخت تسهیلات تکمیلی به واحد‌های تخریب شده از زلزله اخذ و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مصطفی آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان  در نشست نحوه توزیع اعتبارات و تسهیلات بازسازی و نوسازی واحد‌های تخریب شده در زلزله کوهبنان با بانک‌های ملی، سپه و ملت گفت: در جریان زلزله کوهبنان ۵۰۰ واحد مسکونی شامل ۳۰۰ واحد روستایی و ۲۰۰ واحد شهری کاملا تخریبی بودند که کار بازسازی آن‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان داشت: به دلیل افزایش نرخ مصالح، اتمام واحد‌های مسکونی عملا با تسهیلات ۳۰ و ۴۰ میلیون تومانی مصوبه قبل میسر نمی‌شد، لذا طی پیگیری که از سوی استان‌های کرمان و کرمانشاه انجام شد، دولت مصوبه جدیدی مبنی بر پرداخت تسهیلات ۵ و ۱۰ میلیون تومانی ابلاغ کرد.

موسوی با بیان اینکه متعاقب افزایش قیمت‌ها مصوبه اصلاحی نیز اخذ شده و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، عنوان کرد: همزمان اعلام شد که ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای واحد‌های نیمه تمام که در مرحله پایانی کار هستند آزاد شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان از تامین و ابلاغ پشتوانه مالی برای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: با تامین پشتوانه مالی، دیگر بانک‌ها مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات ندارند.

وی به نشست با مدیران عامل بانک‌های ملی، ملت و سپه اشاره داشت و بیان کرد با هماهنگی انجام شده ظرف هفته جاری تسهیلات تکمیلی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی

افزایش تسهیلات ساخت واحد های زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار