لحظه فرود سفینه ناسا در سیاره مریخ + فیلم

کاوشگر اینسایت که برای تهیه نقشه درونی مریخ به این سیاره فرستاده شده، شب گذشته با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان،کاوشگر سازمان فضایی ناسا که برای جمع آوری اطلاعات درباره درون سیاره مریخ طراحی شده است، دوشنبه پس از حرکت خطرناک و با سرعت مافوق صوت در آسمان سرخ مریخ و عبور از ۱۶۰ میلیون کیلومتر در فضا، در این سیاره فرود آمد.

با توجه به فاصله بین زمین و مریخ، هشت دقیقه طول کشید تا ورود کاوشگر اینسایت به سیاره مریخ توسط دو ماهواره کوچکی تائید شود که اینسایت را در طول سفر شش ماهه و طی مسافت ۴۸۲ میلیون کیلومتری تا مریخ دنبال کرده اند. مسئولان هدایت پرواز در ”لابراتوار پیشرانه جت“ ناسا در پاسادنا واقع در ایالت کالیفرنیا، به محض اطلاع از ورود امن کاوشگر به مریخ -که تاکنون گورستان تعداد زیادی کاوشگر بوده است- جشن گرفتند.

این دو ماهواره آزمایشی نه تنها در زمان نسبتاً دقیق خبر خوش ورود کاوشگر اینسایت را به مریخ ارسال کردند، بلکه نخستین عکس این کاوشگر از مریخ را تنها چهار دقیقه و نیم بعد از فرود ارسال کردند.

در این تصویر، سطح مریخ صاف به نظر می‌رسد و فقط یک سنگ بزرگ در آن مشاهده می‌شد. در روز‌های آینده تصاویر واضح تری از مریخ دریافت خواهد شد.

کاوشگر ۳۶۰ کیلوگرمی "اینسایت" در یک مکان به طور ثابت می‌ماند و در دو سال آینده -که به اندازه یک سال مریخ است- از همانجا فعالیت خواهد کرد. نخستین وظیفه این کاوشگر تهیه فوری تصویری از سطح مریخ بود. کار بعدی اینسایت، باز کردن صفحات خورشیدی خود است.

برئس باندت، سرپرست گروه علمی که منتظر نتایج این ماموریت فضایی هستند گفت: روند این ماموریت کند خواهد بود. تجهیزات باید مستقر شوند و برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند، تنظیم شوند. وی گفت: پیش بینی نمی‌کند دریافت اطلاعات معتبر از این کاوشگر تا اواخر بهار آینده آغاز شود، و شاید دستیابی به نتایج خوب به اندازه دوره کامل ماموریت اینسایت زمان ببرد.


بیشتر بخوانید: طرز نشستن ربات بر سطح مریخ + فیلم 


انتهای پیام/
 

فرود ماهواره INSIGHT به سطح مریخ + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.