بهروز اسودی با اشاره به رشد ۷۹ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی طی نیمه نخست سال ۹۷ گفت: سمنان امسال در شاخص صدور جواز تاسیس صنایع رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتغال ۲۱ هزار نفر با صدور ۷۶۴ فقره جوازدر استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در نشست بررسی وضعیت واحد‌های صنعتی استان سمنان بااشاره به اینکه رتبه دوم استان در شاخص صدور جواز صنایع در کشور تثبیت شده است گفت: حدود ۷۶۴ فقره جواز تاسیس صنعتی طی نیمه نخست سال ۹۷ در سمنان صادر شد که با رشد ۷۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با صدور ۷۶۴ فقره جواز برای ۲۱ هزار نفر در استان سمنان اشتغال ایجاد شود، که این میزان اشتغال در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته، ۱۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از سوی دیگر بیشترین جواز تاسیس در شهرستان‌های سمنان و گرمسار به ترتب با ۴۴۵ و ۲۵۳ فقره صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از ۷۶۴ فقره جواز تاسیس صنعتی صادره، بیشترین رشد از نظر تعداد مربوط به گروه ساخت فلزات اساسی و ابزار پزشکی و از نظر سرمایه گذاری بیشترین رشد مربوط به گروه ابزار پزشکی، ساخت منسوجات و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

اسودی در ادامه عنوان داشت: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره استان سمنان در نیم‌سال نخست ۹۷ تعداد ۹۲ فقره بود که در همسنجی با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

انتهای پیام / م

رتبه دوم استان سمنان در صدور جواز تاسیس صنعتی کشور

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.