استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار بررسی و اعلام خسارت ناشی از سیل در لردگان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، شامگاه گذشته دوشنبه ۵ آذر ۹۷ در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان لردگان، با اشاره به شکسته شدن مسیل شرق تا جنوب لردگان در پی بارش باران و جاری شدن سیل در یکشنبه این هفته گفت: خسارت این حادثه بررسی و برای اقدامات بعدی گزارش شود.

وی از فرماندار و مسئولان شهرستان خواست: با پشتوانه دستگاه قضایی و دادستانی، به مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز بپردازند.

عباسی تأکید کرد: با عاملان ساخت و ساز غیر قانونی و مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: فرمانداران و مسئولان مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های ۹ گانه استان باید تا پایان هفته جاری، میزان خسارت وارده در پی بارش برف و باران هفته جاری را ارزیابی و به استانداری اعلام کنند.

برهان حسین پور آقایی فرماندار لردگان نیز در این نشست گفت: با تخریب سیل بند شرق لردگان که از ۳۰ سال گذشته به منظور جمع آوری آب باران و آب کوه‌های بالادستی از جمله ارتفاعات کلار احداث شده بود، بیش از ۵۰ واحد مسکونی و پنج واحد تجاری دچار آب گرفتگی شد.

وی افزود: این سیل بند در چند سال گذشته با دست اندازی تعدادی از افراد و بخش خصوصی به منظور ساخت و ساز تخریب شده بود.

آقایی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ پمپ آب و ماشین آتش نشانی، ۲۰ خودروی سبک و سنگین امداد هلال احمر و مدیریت بحران در حال جمع آوری آب و خدمات رسانی در این زمینه است.

وی بدون اعلام میزان خسارت این سیل در شهر لردگان گفت: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آمد که نسبت به میانگین بارش کوتاه مدت ۳۵ درصد بوده است.

لردگان با بیش از ۲۰۹ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

نشست شورای مدیریت بحران شهرستان لردگان

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار