انگلیس به دنبال بهره از گاو شیرده سعودی است/ تهدید به تحریم عربستان؛ یک شوی حقوق بشری

ساداتیان: وقتی غربی‌ها می‌گویند حقوق بشر و از آن دم می‌زنند و بیانیه در حمایت از آن صادر می‌کنند باید یک شویی نیز در عرصه بین المللی در راستای آن اجرا کنند.

انگلیس به دنبال بهره از گاو شیرده سعودی است/ تهدید به تحریم عربستان؛ یک شوی حقوق بشریبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجلال ساداتیان، کاردار سابق ایران در انگلیس در خصوص تهدید انگلیس برای تحریم عربستان در راستای قتل خاشقجی گفت: به نظر می‌رسد غرب جایی باید هم پیمانان خود را قربانی کند تا شعار‌های خود را به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: وقتی غربی‌ها می‌گویند حقوق بشر و از آن دم می‌زنند و بیانیه در حمایت از آن صادر می‌کنند باید یک شویی نیز در عرصه بین المللی در راستای آن اجرا کنند.

ساداتیان افزود: انگلیس عضو شورای امنیت سازمان ملل است و زمانی که یک جنایت با این حد و وضوح به وقوع می‌پیوندد باید واکنشی نشان دهد.

کاردار سابق ایران در انگلیس با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در خصوص قتل خاشقجی گفت: آنچه مشخص است این اتفاق براساس حداقل اطلاع بن سلمان انجام شده، اما اخبار مبنی بر این است که این قتل با دستور مستقیم بن سلمان انجام شده است.

وی با اشاره به بیانیه صادر شده توسط ترامپ در موضوع قتل خاشقجی گفت: ترامپ در این بیانیه با صراحت اعلام کرد بن سلمان از این اتفاق مطلع بوده، اما ایالات متحده اتحاد خود را با او از دست نخواهد داد که این اظهارنظر مضحک‌ترین اظهارنظر در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

ساداتیان با اشاره به اینکه انگلیس همواره با عربستان روابط داشته از این کشور نفت می‌خریده و هم اقلام خود را به او می‌فروخته گفت:، اما بحث رقابت انگلیس با آمریکا در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت منطقه خلیج فارس مدت‌های زیادی حوزه نفوذ بریتانیا به لحاظ قدمت نفوذ محسوب می‌شده، اما آمریکا به لحاظ شرایط بعد از جنگ جهانی دوم وارد این صحنه شد و شرط کرد بریتانیا باید از همه متصرفات خود در این منطقه خارج شود و آن‌ها نیز با چشم گریان منطقه خاورمیانه را ترک کردند و استقلال کشور‌های منطقه را به رسمیت شناختند.

کاردار سابق ایران در انگلیس در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ صراحتا سعودی‌ها را گاو شیرده خواند و طبیعتا انگلیس نیز به دنبال این است که از گاو شیرده سعودی بهره‌ای داشته باشد بنابراین به دنبال آن است که نفوذ از دست رفته خود را به دست آورد و در بهره گیری از عربستان از ایالات متحده عقب نماند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.