سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در کارگروه غارشناسی استان بر محافظت ازغارها در مقابل تغییرات زیست محیطی تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  پیمان آرامون درکارگروه غارشناسی گفت: غارهای موجود در استان از جمله غار سهولان به جهت نوع ساختار شکل گیری غار، حیات وحش و آثار طبیعی بکری که دارند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در نوع خود در کشور و جهان کم نظیر می باشند که باید با حساسیت و کارکارشناسی نسبت به نگهداری ، حفاظت از این مواهب الهی و آثار طبیعی اقدام کرد .

وی در خصوص بهره برداری از غارهای موجود استان نیز افزود: تشخیص و تعیین نوع غار ها و امکان بهره برداری از غارها نیازمند مطالعات کارشناسی بوده تا ضمن بهره مندی از مزایای آن ها از تخریب و یا تغییر در اکوسیستم آنها جلوگیری شود.

این مقام مسئول افزود: برخی از غارهای قابلیت بازدید عموم افراد و یا تنها گروههای علمی و ورزشی را دارند که با معرفی آنها می توان از مزایای گردشگری عمومی و یا گروههای تخصصی و درآمدهای اقتصادی آنها با رعایت تمامی اصول فنی و مراقبت های زیست محیطی بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه مقرر شد گروهی متشکل از کارشناسان غارشناسی و کارشناسان فنی از دفتر فنی استانداری ، ادارات کل حفاظت محیط زیست ، میراث فرهنگی ، سازمان زمین شناسی استان پس از مطالعه و بررسی غارهای سهولان و قلایچی در خصوص وضعیت موجود و امکان بهره برداری از این دو غار اعلام نظر کنند و پس از آن نسبت به تعیین نظام بهره برداری و شرایط نگهداری و مراقبت از این آثار طبیعی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/س

حفاظت از غارهای ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.