نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروز از نظر رشد علمی و فعالیت های پژوهشی در دنیا در رتبه ۱۶ قرار داریم.

امروز از نظر رشد علمی در دنیا رتبه شانزدهم را در اختیار داریمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش علمی، فرهنگی و گردشگری ایران و لیتوانی عصر امروز دوشنبه 5 آذرماه با حضور جمعی از فعالان این حوزه و برخی از مسئولان وزارت خارجه، بهداشت و آموزش پزشکی، علوم و تحقیقات در تهران برگزار شد.

قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز در آستانه چهل سالگی شاهد تغییرات بزرگی در حوزه آموزش عالی بوده گفت: هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ هزار مجموعه علمی آموزشی در حال فعالیت هستند. همچنین چهار میلیون 300 هزار دانشجوی در حال تحصیل در کشور هستند که حدود یک میلیون 700 هزار نفر از آنان در دانشگاه ازاد اسلامی مشغول تحصیل می باشند.

وی با تشریح پیشرفت های منطقه ای و بین المللی کشور در حوزه علم تصریح کرد: امروز از نظر رشد علمی و فعالیت های پژوهشی در دنیا رتبه ۱۶ و در منطقه در جایگاه دوم قرار داریم. به عنوان مثال در طرح تحول و در حوزه گردشگری سلامت علاوه بر توریست های سلامت بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور هم برای درمان و اعمال جراحی به کشور سفر می کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امروز حدود ۷۰ هزار نفر هیئت علمی در کشور در حال فعالیت هستند که نیمی از آنها در دانشگاه های دولتی و نیمی دیگر در دانشگاه آزاد حضور دارند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های دو کشور ایران و لیتوانی برای توسعه همکاری ها گفت: جمهوری اسلامی آمادگی برای همکاری بیشتر با سایر کشورها در حوزه های سیاسی فرهنگی و آموزشی آمادگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار