مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از برگزاری اولین «مهرواره بوکه بارانه» منطقه دو کشور با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، قم، لرستان، مرکزی، همدان خبر داد.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: اولین مهرواره بوکه بارانه منطقه دو کشور به میزبانی کانون استان کردستان با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون کشور روز‌های هفتم و هشتم آذرماه امسال در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: «مهرواره بوکه بارانه» به منظور اشاعه زمینه‌های مناسب برای رشد نمایش‌های ایرانی و سنتی، حفظ و ثبت میراث‌کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن نسل جدید کودک و نوجوان و کمک به پشتوانه سازی هنر‌های مردمی مهرواره هنر‌های بومی و سنتی شکل گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان عنوان کرد: این مهرواره حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدفمند مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

شیخی ادامه داد: این مهرواره با موضوع آزاد در سه بخش نمایش‌های آئینی و سنتی، نغمه‌ها و آوا‌های محلی و بخش عروسک‌های نمایشی برگرفته از عروسک‌های بومی و سنتی برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان هدف از برگزاری مهرواره بوکه بارانه را پرداختن به میراث گرانقدر دینی و ملی، پرداختن به فرهنگ بومی و اقلیمی، برقراری نسبت آیین‌های گذشته با آیین‌های مدرن و اقتباس از ادبیات کهن و قصه‌های عامیانه عنوان کرد.

شیخی با اشاره به حضور ۲۰۰ نفر از اعضای بوکه بارانه در این آیین سنتی گفت:طی اعلام فراخوانی به این استان‌ها از آن‌ها خواسته شده که آئین‌ها و سنت‌های محلی خود را توسط کودکان و نوجوانان در طول مهرواره به اجرا درآورند.

وی با اشاره به اجرای ۲۱ اثر از گروه‌های شرکت کننده در این مهرواره گفت:از این تعداد ۱۴ اثر از استان کردستان و ۷ اثر از سایر استان‌های شرکت کننده در این مهرواره اجرامی شود.

وی گفت:راه اندازی کارناوال عروسک‌های غول پیکرجهت شادکردن کودکان سطح شهر، از دیگر بخش‌های این مهرواره می‌باشد

شیخی در پایان بیان کرد:آیین اختتامییه این مهرواره پنجشنبه ۸ آذر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزارمی شود.

انتهای پیام/م

اولین «مهرواره بوکه بارانه» منطقه دو کشور در سنندج برگزارمی شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.