بنری در مخالفت با سفر ولیعهد عربستان به تونس بر سر در اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران این کشور نصب شد که روی آن نوشته شده است: «خاک تونس انقلابی را کثیف نکنید».

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اتحادیه روزنامه‌نگاران تونسی و 12 سازمان حقوقی این کشور برای اعلام مخالفت خود با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تونس، در مقر این اتحادیه نشستی خبری برگزار کردند.

همچنین بنری در مخالفت با سفر ولیعهد عربستان سعودی به تونس بر سر در اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران این کشور نصب شد که روی آن نوشته شده است، «خاک تونس انقلابی را کثیف نکنید».

مخالفت روزنامه‌نگاران تونسی با سفر بن سلمان به کشورشان: «خاک تونس انقلابی را نجس نکنید»

رئیس انجمن حقوق اقتصادی تونس در این نشست گفت: «رسانه‌ها نقش بزرگی در رسوا کردن نظام‌های دیکتاتوری دارند. ده‌ها عالم دینی و زن در عربستان به خاطر بیان نظرات خود، در معرض حکم اعدام قرار دارند».

وی افزود: «جنگ طولانی در یمن و نقش عربستان در آن، پس از جنایت قتل خاشقجی به شکل گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفت. موضع رسمی تونس که بر خلاف موضع ملت تونس در قبال عربستان و سفر بن سلمان است، مایه سرافکندگی است».

محمد بن سلمان که چهره اصلی و قدرتمند پادشاهی عربستان سعودی محسوب می شود, سفر خود به کشورهای عربی را آغاز کرده است. این سفرها, نخستین سفرهای خارجی محمد بن سلمان پس از به قتل رسیدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول است که در تاریخ دوم اکتبر رخ داد. قتل خاشقجی, انتقادات گسترده بین‌المللی را در پی داشت و باعث تیره شدن روابط عربستان سعودی با برخی کشورها شد. شاهزاده محمد قرار است به زودی به تونس سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار