علی‌رغم اینکه وزارت کشور گفته بود لحظه‌ای در صدور حکم برای فردی که دارای شرایط قانونی است، تأخیر نمی‌کند، میرلوحی اظهار کرد که پاسخ استعلام روز شنبه آمده است.

تاخیر در صدور حکم حناچی با گذشت 2 روز از دریافت پاسخ استعلامبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پس از آن که شورای شهر تهران در 22 آبان ماه پیروز حناچی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرد، همزمان مهلت 10 روزه وزارت کشور برای تصمیم جهت صدور حکم حناچی آغاز شد.

طی این 10 روز حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص بایدها و نبایدها جهت صدور حکم حناچی در محافل عمومی منتشر شد و هر چه زمان بیشتر می‌گذشت فشارهای موافقان و مخالفات صدور حکم حناچی هم بیشتر می‌شد.

همه این‌ها در شرایطی بود که اطلاعات روشنی از مرحله فرآیند صدور حکم، وجود نداشت و همین موضوع سبب شد اظهارنظرهای جالبی در دقیقه نود از سوی اعضای شورا و وزارت کشور اعلام شود.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ظهر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت صدور حکم حناچی به عنوان شهردار جدید تهران گفته بود: تا پایان وقت اداری روز شنبه، پاسخ استعلام حناچی خواهد آمد.

اما با گذشت عقربه‌های ساعت از 4 عصر، خبری از نتیجه استعلام حناچی نشد و در نهایت حدود ساعت 17 سامانی سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: وزارت کشور حتی یک لحظه در صدور حکم برای فردی که دارای شرایط قانونی است، تأخیر نخواهد داشت.

حال امروز سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفته است که وزارت کشور نتیجه استعلام حناچی را روز شنبه از وزارت اطلاعات دریافت کرده است.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا علی‌رغم اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه لحظه‌ای در صدور حکم فرد واجد شرایط تأخیر نخواهد شد، با گذشت 2 روز هنوز حکم حناچی صادر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار