وزیر راه و شهر‌سازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت‌ استانداران برای اتمام مسکن‌های مهر/ استقلال ایران خوشایند آمریکا نیست

اسلامی گفت: با استفاده از ظرفیت‌ استانداران و دستگاه‌های مسئول به زودی ساخت تمامی واحدهای مسکن مهر به پایان می‌رسد.

استفاده از ظرفیت‌ استانداران برای اتمام مسکن‌های مهر/ استقلال ایران خوشایند آمریکا نیستبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سیزدهمین‌ همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید به معنای واقعی از ظرفیت‌های لجستیکی‌ و حمل‌ونقل‌های ترکیبی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید بتوانیم حمل‌ونقل‌ ترکیبی اعم از خطوط کشتیرانی‌، جاده‌ای، هوایی و ریلی را توسعه دهیم تا سهم ایران در ترانزیت‌ بین‌المللی دو برابر شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های بندری در جنوب و شمال ایران بهبود یافته است، گفت: در چند سال اخیر ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی در چابهار، بندر شهید رجایی، بندر امیرآباد و بندر کاسپین‌ در حال افزایش است و توسعه حمل و نقل دریایی و بنادر ایران از این نقاط آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های لجیتسکی‌ در حوزه حمل و نقل باید فعالیت‌های خود را در این بخش افزایش دهند، اظهار کرد: با همکاری این بخش‌ها می‌توانیم سهم ترانزیت‌ ایران را افزایش دهیم و خوشبختانه در چند وقت اخیر افزایش سهم ترانزیت‌ از آرزو به عمل تبدیل شده است.

اسلامی از آمادگی صنعت دریایی و بنادر کشور در مقابله با تحریم‌ها خبر داد و افزود: در این دوره از تحریم‌ها دیگر بحث اتم و سیاست‌های منطقه‌ای مطرح نیست. ایران خون‌بهای سنگینی برای استقلال، آزادی و جمهوریت اسلامی خود اهدا کرده تا بتوانیم بستر رشد منافع ملی و توسعه را ایجاد کنیم که این موضوع خوشایند‌ استکبار و آمریکا نیست و همین امر موجب ایجاد تحریم و محدودیت‌های سنگین برای ما شده است.

وزیر راه و شهرسازی‌ تصریح کرد: ایران به لحاظ داشتن نیروی انسانی یک کشور بسیار ثروتمند‌ است و جوانان ایرانی نه تنها برای جغرافیای خود بلکه برای کشورهای منطقه هم می‌توانند خودکفایی به ارمغان بیاورند.

وی در ادامه از اتمام طرح‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: با استفاده از توان استانداران‌ به زودی تمامی پروژه‌های مسکن مهر در شهرها و استان‌های مختلف به اتمام می‌رسد.

اسلامی تأکید کرد: مسکن مهر در هر یک از شهرها و استان‌ها مشکل و مسائل مختص به خود را دارد و آن گونه نیست که با یک طرح بتوانیم مشکل تمامی واحدهای مسکن‌های مهر را حل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه مسکن مهر ترکیبی از مسائل و مشکلاتی است که باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای رفع آن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت استانداری برای اتمام واحدهای مسکن مهر استفاده کنیم، تصریح کرد: چهار دستگاه؛ بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهرهای جدید باید به مسئولیت‌های خود در به پایان رساندن واحدهای‌ مسکن مهر اهتمام داشته باشند.

اسلامی درباره آخرین وضعیت واحدهای خسارت‌ دیده بر اثر زلزله‌ روز گذشته در کرمانشاه گفت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت‌های جانی ارائه نشده و به دلیل آنکه بسیاری از واحدهای مسکونی در این منطقه مقاوم‌سازی شده‌اند آسیب جدی به مردم وارد نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار