امروزه تصویر، جایگزین صدا و کتاب در ایران شده است/ باید جوانان ایرانی را ترغیب کنیم که به دنبال مد و جراحی‌های زیبایی نباشنددبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: متأسفانه در ایران کمتر به این رسانه توجه می‌شود، به گونه‌ای که امروزه تصویر جایگزین صدا و کتاب شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیویی سلامت در نشست هم‌اندیشی معاونان صدا با رئیسان 51 انجمن‌های علمی پزشکی کشور که صبح امروز در سالن شهدای رادیو برگزار شد، درباره این نشست، اظهار کرد: همیشه علمی را که در بالین و کنار استاد‌ها یاد گرفتم، در مکان‌های گوناگون به کار بردم، در دنیا رادیو رسانه‌ای آموزشی برای آحاد مختلف مردم است، ولی متأسفانه در ایران کمتر به این رسانه توجه می‌شود، به گونه‌ای که امروزه تصویر جایگزین صدا و کتاب شده است.
 
وی بیان کرد: امروزه وسایل ارتباطی در حکم کلاس‌های بدون دیوار هستند، در رادیو ضمن اینکه مطالب آموزشی گوناگون بیان می‌شود، ما باید به حوزه امنیت ذهنی مخاطبان و حیای اجتماعی آنها توجه ویژه داشته باشیم.
 
اعتماد سعید یادآوری کرد: رسانه‌های امروز ما رسانه‌های آموزشی هستند، رسانه‌ها باید با استادها و استادها با رسانه آشنا شوند.

 فعالیت 190 انجمن علمی پزشکی از سال 71 در کشور

در ادامه مراسم، سید جلیل حسینی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی درباره این نشست، اظهار کرد: قرار بود رئیسان 51 انجمن علمی پزشکی کشور در این جلسه حضور داشته باشند ولی اکنون با استقبال بی‌شمار رئیسان انجمن‌های علمی پزشکی کشور حدود 70 نفر از رئیسان انجمن‌ها در این نشست حاضر شدند.

وی بیان کرد: انجمن‌های علمی پزشکی کشور با حضور استادهای دانشگاه تشکیل شده است، ما در کشور حدود 190 انجمن در گروه پزشکی داریم که این انجمن‌ها از سال 71 فعالیت خود را در حوزه‌های بالینی، دندانپزشکی و بین رشته‌ای آغاز کرده‌اند.

بهترین بخش خصوصی برای واگذاری فعالیت‌های دولت انجمن‌ها هستند

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی افزود: انجمن‌های علمی پزشکی کشور مسئولیت‌های زیادی را برعهده دارند، ما در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه اعلام کردیم که دولت باید فعالیت‌هایش را کاهش دهد و قسمتی از آنها را به بخش خصوصی واگذار کند که بهترین بخش خصوصی برای واگذاری فعالیت‌های دولت انجمن‌هاست، زیرا انجمن‌ها نگاه اقتصادی ندارند و براساس مطالبه مردم و پزشکان تشکیل شده‌اند.
 
حسینی تأکید کرد: از بین 190 انجمن در گروه پزشکی 76 انجمن در حوزه بالینی، 5 انجمن در حوزه علوم پایه و بهداشت، 42 انجمن در حوزه بین رشته‌ای و 15 انجمن در حوزه دندانپزشکی فعالیت می‌کنند.
 
وی درباره شاخص‌های دولت توسعه یافته تصریح کرد: یکی از شاخص‌های دولت توسعه یافته، دولت الکترونیک است، انجمن‌های علمی_ پزشکی کشور حدود 1500 برنامه آموزشی در سال و بالغ بر 100 کنگره برگزار می‌کنند.

فعالیت 500 سفیر از جامعه پزشکی در سراسر دنیا

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: حدود 19 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و حدود 25 هزار عضو هیئت علمی در وزارت علوم هستند، ما حدود 500 سفیر از جامعه پزشکی در سراسر دنیا داریم.
 
حسینی اظهار کرد: ما در سال 2017 میلادی حدود 46 هزار مقاله در ISI داشتیم، میزان توسعه مقالات ما در سال 2016 میلادی در منطقه بسیار بالا بود، ما در دنیا رتبه 16 تولید علم را داریم و در منطقه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم.
 
وی یادآوری کرد: 27 درصد از مقالات ما در حوزه پزشکی و 24 درصد در حوزه مهندسی است، سامانه علم‌ سنجی اعضای هیئت علمی H _ ایندکس 76 به پایین را دارد، ما باید جوانان ایرانی را ترغیب کنیم که پیرو حرکت دانشمندان علمی کشور و کمتر به دنبال مد و انجام جراحی‌های زیبایی باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار