رییس کل دادگستری استان زنجان درجلسه دیه استان زنجان گفت:نگاه به سیاست‌های ستاد دیه نیازمند تغییرات جدی و اساسی است.

نگاه به سیاستهای ستاد دیه نیازمند تغییرات جدی و اساسی است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان در اولین جلسه ستاد دیه استان زنجان از زمان حضور در رأس دستگاه قضایی استان ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای ستاد در راستای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد گفت:کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بایستی با برنامه ریزی و اقدامات موثر در استان اجرا شود، لذا در این زمینه عملکرد خوب واحد مددکاری زندان و مشاوره راهگشا خواهد بود.

رییس شورای قضایی استان زنجان تأکیدکرد: فعالیت ستاد دیه بایستی در دو بخش یعنی هم احقاق حق محکوم به و هم تلاش برای آزادی زندانیان واجد شرایط باشد و برای تحقق این دو امر نیازمند تلاش مضاعف می‌باشد.

وی بیان اینکه همه ما نسبت به مسئولیت‌هایی که داریم باید پاسخگو باشیم افزود: برای حل مشکلات زندانیان نیز مسئولیت قانونی و شرعی داریم.

رییس کل دادگستری استان زنجان حرکت برای داشتن مدینه فاضله مرهون قدم برداشتن در جهت دادرسی عادلانه است و همه بایستی برای رسیدن به این امر متعهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی خاطر نشان کرد:نگاه به سیاست‌های ستاد دیه نیازمند تغییرات جدی و اساسی است، چرا که با این کار در بررسی بروز پرونده‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان توفیقات خوبی خواهیم داشت.

این مقام قضایی با تأکید بر این موضوع که بنده نسبت به نظم جامعه سختگیری‌های خاص خود را دارم، اما درحوزه مالی زندانیان اینکه فردی واقعا توانایی ادای دینی را ندارد و از این حیث مشکلاتی نه تنها برای خود بلکه برای خانواده اش ایجاد می‌کند، بایستی با تغییر نگاه‌ها و کار جهادی برای حل مشکلات اینگونه افراد تلاش کرد و از فرصت‌هایی که خداوند برای خدمت به مردم عنایت کرده به نحو احسن استفاده نماییم.

در ابتدای این جلسه ضمن بررسی تعدادی از پرونده‌های مدد جویان، خلجی مدیر ستاد دیه استان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های ستاد دیه استان ارائه کرد و در پایان رأی گیری نسبت به انتخاب مدیر ستاد و اعضا برگزار و نفرات دوره گذشته با اکثریت آرا به مدت یکسال دیگردر سمتشان ابقاء شدند.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری ستاد دیه استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.