داده‌های اخیر نشان می‌دهد جنگل‌زدایی در آمازون به بدترین سطح در ۱۰ سال اخیر رسیده و بیش از میلیارد درخت در این جنگل قطع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مقامات برزیل اعلام کردند که سطح جنگل زدایی در جنگلهای بارانی آمازون به بدترین وضع ممکن در یک دهه گذشته رسیده است.

روزنامه بازفید با انتشار این خبر اعلام کرد حدود 7900 کیلومتر مربع از اراضی جنگلهای بارانی آمازون بین اوت 2017 و ژوئیه 2018 از بین رفته است. داده های «گرین پیس برزیل» هم نشان داده است که در این بازه زمانی حدود 1.185 میلیارد درخت قطع شده است.

«ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور منتخب برزیل در دوره رقابتهای انتخاباتی اعلام کرده بود قصد دارد جریمه های مربوط به آسیب رساندن به درختان را در این کشور کاهش دهد. یکی از مشاوران او هم پیشتر اعلام کرده بود رئیس جمهور منتخب قصد دارد در دولت جدید خود وزارتخانه های کشاورزی و محیط زیست را ادغام کند. برخی منتقدان اعلام کرده اند که این اقدامات او جنگلهای بارانی را به خطر می اندازد. برخی دیگر هم ابراز نگرانی کرده اند که در دوره ریاست جمهوری بولسونارو، سطح جنگل زدایی ها با افزایش همراه خواهد بود.

آخرین آمارها حاکی از آن است که جنگل زدایی ها در جنگلهای آمازون از سال گذشته تاکنون با 13.7 درصد افزایش همراه بوده است.

آمازون بزرگترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد. مساحت جنگلهای آمازون 5.5 میلیون کیلومتر مربع است که در 9 کشور تقسیم شده است. آمازون همچنین بالاترین تنوع زیستی را در جهان دارد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
انسان داره زمین رو نابود میکنه
آخرین اخبار