استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به جزئیات لرزه سرپل ذهاب گفت: شدت زلزله و نزدیکی منطقه باعث لرزش در عراق و کویت شد.

آخرین جزئیات از زلزله سرپل ذهاب/ احتمال لرزه تا 2 سال آینده وجود داردمهدی زارع استاد تمام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و عضو وابسته فرهنگستان علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمین لرزه اخیر منطقه سرپل ذهاب بیان کرد: احتمال پس لرزه بودن این حادثه با بزرگی 6/5 وجود دارد و با توجه به اینکه عمق زمین لرزه 20 کیلومتر و در بخش جنوب غرب سرپل ذهاب برآورد شده است، 2 سناریو برای آن داریم.

وی ادامه داد: سناریوی اول آنکه پس لرزه زلزله سال 96باشد و دوم آنکه احتمال وقوع لرزه مستقل است البته طبق مطالعات انجام شده تا 2 سال آینده احتمال بروز پس لرزه در منطقه سر پل ذهاب با بزرگی وجود دارد.

استاد تمام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی بیان کرد: به دلیل گشتاور زیاد بزرگی پس لرزه ها بین ۶/۳ تا ۷/۳ در منطقه سر پل ذهاب می تواند باشد و هرچه قدرت لرزه  بیشتر یاشد، تعداد آن کاهش می یابد اما مساله مهم چگونگی آزاد شدن  گشتاور است.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه +تصاویر و تعداد مصدومان   


زارع بیان کرد: احتمال 75 درصدی برای بروز پس لرزه ها داشتیم که اگر این لرزه به عنوان پس لرزه محسوب شود یعنی یکی از پس لرزه های قوی محتمل رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه کانون لرزه در سرپل ذهاب بوده است، تصریح کرد: به دلیل شدت این لرزه و نزدیکی این منطقه به عراق ، لرزه ها در این کشور و حتی کویت احساس شده است و ممکن است خساراتی داشته باشد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت از بروز زمین لرزه سرپل ذهاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار