معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تزریق نشاط به مدارس موضوعی است که اجرای آن همت تمام معلمان را می‌طلبد.

تزریق نشاط به مدارس، وظیفه هر معلم/ توسعه فضای تعاملی بدون دغدغه آموزشیعلیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های نشاط آفرینی در مدارس اعلام کرد: برنامه‌های نشاط آفرینی در مدارس کمبودی است که تنها مربوط به حوزه پرورشی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این بین حذف آزمون‌های زائد و کمک درسی از جمله برنامه‌های نشاط آفرینی است که فشار بار آموزشی را از دانش‌آموز گرفته و شادابی را به محیط مدرسه تزریق می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی در حوزه نشاط آفرینی بهره بگیریم گفت: برگزاری ساعات مدرسه‌ای، سرود همگانی و اجرای طرح شهید بهنام محمدی از جمله طرح‌هایی است که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان به مرحله اجرای رساند.

کاظمی تصریح کرد: هر چه فضای تعاملی بین مدرسه و دانش آموزان بیشتر باشد دغدغه آموزشی کاهش پیدا کرده و فعالیت‌های پرورشی توسعه پیدا می‌کند، موضوعی که در نهایت به نشاط آفرینی منجر خواهد شد.

وی از اجرای طرح جدیدی که وزیر آموزش و پرورش  از طریق آموزش همراه با اسباب بازی یادآور شده خبر داد و گفت: این طرح در دوره ابتدایی رویکرد جدیدی را برای حوزه دانش آموزی به همراه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره تأمین نیروی انسانی برای اجرای چنین طرح‌هایی گفت: نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نشاط آفرینی تمامی دانش‌آموزان و معلمان ما هستند و صرفا این برنامه‌ها محدود به گروهی خاص نمی‌شوند.

انتهای پیام /

لزوم نشاط‌آفرینی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه معلم
۲۱:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دوست بزرگوار وقتی خود معلم هزار دغدغه ومشکل دارد وبا چندجا کار کردن باید خودشوتا اخر ماه برسونه بعد چه جوری انتظار دارین نشاط ایجادکنه من معلمانی می شناسم که بعد بیست سال کار در اموزش وپرورش هنوز نتونستن یه خونه در شان خودشون پیدا کنن وبخرن اکثرا یا مستاجرند ویا با هزار بدبختی ووامهای بیست در صدی یه مسکن مهر یا توهاشیه های شهر خریدند وتا سالها باید قسط ووام بدن معلمی می تونه نشاط ایجاد کنه که خودش شاداب باشه >!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۲۰:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
بله
برای ایجاد این نشاط معلم نیاز به سرانه و کمک سرانه است که وظیفه شماست