وزیر امور خارجه دولت رونالد ریگان هشدار داد ترامپ به جای تهدید مهاجرانی که از کشور‌های آمریکای لاتین به سوی مرز‌های جنوبی آمریکا رهسپار شده‌اند، اقدامی برای رفع این بحران انجام دهد.

هشدار وزیر امور خارجه دولت ریگان به ترامپ در خصوص بحران پناهجویانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترتی هیل، جرج شولتس، وزیر امور خارجه دولت رونالد ریگان -رئیس‌جمهور اسبق آمریکا- معتقد است دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، به جای تهدید مهاجرانی که از کشورهای آمریکای لاتین به سوی مرزهای جنوبی آمریکا رهسپار شده اند، باید هرچه سریع‌تر اقداماتی برای رفع این بحران انجام دهد.

او در مقاله‌ای که با همکاری پدرو آسپه، وزیر خزانه داری اسبق مکزیک در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسانده است، نوشت: خشونت‌های کارتل‌های مواد مخدر در کشورهایی همچون هندوراس و السالوادور سالیانه منجر به مهاجرت حجم گسترده  مهاجران به آمریکا می شود.

او در مقاله خود به سیاست کشور پرتغال در جرم زدایی از مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا باید این قانون را به درستی بررسی و نکاتی که به موفقیت آن منجر شد را اجرایی کند. اگر آمریکا این رویکرد را اتخاذ کند، مردم به طور فزاینده ای به مراکز درمان رایگان مراجعه می کنند و بازار مواد مخدر غیرقانونی در این کشور به تدریج از بین می‌رود و تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر سود نمی‌کنند.

شولتس می گوید خشونت مرتبط با مواد مخدر عامل اصلی مهاجرت ساکنان آمریكای لاتین به  آمریکا است و باید با اتخاذ سیاستی  از فعالیت كارتل ها مواد مخدر پیش از آنکه مهاجران به آمریکا برسند، جلوگیری کرد. او معتقد است به جای مواجهه با مهاجران فراری از خشونت و فساد در آمریكای مرکزی، ما باید تشخیص دهیم كه چرا آنها در حال خروج هستند و چه عاملی باعث آن شده است. اگر آمریکا در بهبود شرایط اقتصادی و کاهش خشونت های مربوط به مواد مخدر در السالوادور، گواتمالا و هندوراس موفق شود، می توان انتظار داشت که شهروندان این کشورها تصمیم به باقی ماندن در خانه های خود بگیرند.

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش تهدید کرد در صورتی که قرار باشد اوضاع در برابر رسیدن هزاران نفر از مهاجران آمریکای مرکزی به مرز آمریکا خراب شود، "کل مرز" میان دو طرف را مسدود و همچنین مبادلات تجاری دو جانبه را لغو می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار