مختار پور با اشاره به برخی مشکلات کتابداران در شهرستان‌ها گفت: امیدواریم همه مسئولان راه را برای فعالیت کتابداران هموار کنند.

مشکلات کتابداران و ترویج کتابخوانی از زبان دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورعلیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد‌های تازه در اداره کتابخانه‌ها بیان کرد: کم کم به تحول در کتابخانه‌ها نزدیک می‌شویم؛ به گونه‌ای که دیگر فضای کتابخانه از آن شرایط سرد و بی روح بیرون می‌آید و به مراکز فرهنگی و اجتماعی فعال پر جنب و جوش به ویژه برای کودکان تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در کتابخانه‌های ما از نظر منابع، برنامه‌های فرهنگی، دوره‌های آموزشی، مشاوره و کارگاه‌های مختلف اتفاق‌هایی می‌افتد که امیدوار هستم حتی در کوتاه مدت آثار این تغییر در نگاه را شاهد باشیم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در بعضی از استان‌ها و شهر‌ها کتابدار‌ها برای ترویج کتابخوانی به ندامتگاه‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس می‌روند و مسئولین شهرها، از اینکه کتابدار‌های ما به محیط‌های مختلف می‌روند، استقبال کردند. اما در بعضی شهر‌ها و استان‌ها مسئولان متاسفانه یک مقاومت بی دلیل و غیر منطقی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کتابدار‌ها به برخی مراکز بروند. در شهر‌هایی که مقاومت صورت گرفته ما نتوانستیم در حوزه کتابخوانی پیشرفت کنیم.

وی تصریح کرد: تفاوت میان شهر‌هایی که اجازه می‌دهند تا کتابدار‌ها به راحتی فعالیت کنند با شهر‌هایی که در مقابل کتابدار‌ها مقاومت می‌کنند، بسیار زیاد است. امیدواریم همه مسئولان شهر‌ها راه را برای کتابداران ما باز کنند.

مختارپور درخصوص منابع کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم که انتخاب منابع را برعهده خود کتابداران بگذاریم؛ زیرا کتابدار نیاز منطقه و اعضای کتابخانه را می‌داند و با توجه به آن انتخاب می‌کند. هرچه این مسیر قوی‌تر شود، تناسب بین منابع کتابخوانی با توجه به نیاز هر منطقه تامین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار