یک دوره کلاس آموزشی در خصوص مسائل پیرامون محیط زیست برای نونهالان شهرستان سنقر و کلیایی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رضا چقاکبودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی گفت : محیط زیست بزرگترین دارایی بشر برای تامین نیاز‌های مادی و معنوی می‌باشد و از این رو حفاظت از این دارایی بزرگ امری ضروری است.

وی گفت : اندیشه‌ها و رفتار‌های سطحی در بین انسان‌ها، فشار عظیمی را بر محیط زیست وارد ساخته است، و این فشار‌ها در حال تبدیل شدن به بحران عظیمی نظیر کمبودآب، کاهش جنگل ها، آلودگی هوا و ... از جمله این بحران‌ها می‌باشد.

وی افزود : از اینرو با وجود کمبود‌های فراوانی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی برای آموزش حفاظت از محیط زیست وجود دارد، تصور میشود یکی از بهترین راه حل‌های فایق آمدن به این مشکلات نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باشد، از اینرو یک دوره کلاس آموزشی با محوریت مسائل زیست محیطی در مهدکودک فرشته‌های این شهرستان برگزار گردید که در این دوره کودکان با حیات وحش و سایر مباحث زیست محیطی با زبان ساده آشنا شدند.

کبودی در پایان خاطر نشان کرد : حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی گسترده است و این فرهنگ سازی بر عهده تمامی افراد جامعه و آموزش به سایرین می‌باشد .

 

 

انتهای پیام/د

محیط زیست بزرگترین دارایی بشر برای تامین نیاز‌های مادی و معنوی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.