مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با برخورداری از فرهنگ و باورهای عمیق دینی در اردبیل، این استان توانایی تبدیل شدن به مهد گفتگو با ادیان مختلف را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی عصر امروز در اردبیل برگزار شد.

رئیس کل ارامنه آذربایجان در ایران اظهار کرد: تمام معضلات و مشکلاتی که در جوامع رخ می‌دهد به دلیل منیّت‌های انسانی و اختلافات شخصی است و نباید آن را به دین و مذهب ارتباط داد.

گریگور چیفتچیان بیان کرد: اکثر منازعات و مناقشاتی که هم اکنون در کشورهای مختلف شاهد آن هستیم بر اثر سوء تبلیغ مکاتب غیر الهی است.

 وی با اشاره به لزوم برقراری صلح و داشتن رابطه خوب ادیان مختلف با یکدیگر، افزود: هم اکنون، ادیان مختلف وظیفه دارند با یکدیگر در مسائل مختلف همکاری و همیاری داشته باشند.

رئیس کل ارامنه آذربایجان در ایران اظهار کرد: در کشور ما ادیان و فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و سعی در ارتقا و اعتلای کشور دارند.

چیفتچیان حفظ کرامات و ارزش‌های انسانی را وظیفه همگان دانست و افزود: تمام معضلات و مشکلاتی که در جوامع رخ می‌دهد به دلیل منیّت‌های انسانی و اختلافات شخصی است و نباید آن را به دین و مذهب ارتباط داد.

وی با بیان اینکه یک جانبه گرایی ادیان باعث ایجاد اختلاف و تفرقه می‌شود تصریح کرد: همه ادیان و مذاهب در حقیقت محض بودن خداوند اعتقاد دارند و می‌توان با تقریب نقاط مشترک ادیان سعی در افزایش و بهبود روابط بین ادیان مختلف در جهان داشت.

رئیس کل ارامنه آذربایجان در ایران تصریح کرد: حصارهای ارزش و کرامت انسانی در جهان در حال فروریختن است و ادیان و مذاهب گوناگون نسبت به پیروان خود وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

اردبیل به مهد گفتگوی ادیان تبدیل شود

ناصر اسحاقی عصر شنبه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی تصریح کرد: در زمانی که آتش افراطی‌گری مذهبی در بین برخی از افراد گذاخته شده، اهتزاز پرچم گفتگو و دعوت به صلح با تکیه بر ارتباط کلامی خط بطلانی بر هر گونه اقدام جنگ‌طلبانه خواهد کشید.

وی افزود: ابتکار فرهنگی و علمی انجام پذیرفته در استان اردبیل مبنی بر میزبانی از بخش کتاب و مقالات پژوهشی بر محور گفتگو و مناظرات رضوی و استقبال بسیار مناسب از برگزاری کیفی چنین برنامه‌هایی، می‌تواند این استان را به مهد گفتگو با ادیان و مذاهب تبدیل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: در برگزاری هر دوره از همایش‌های بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی، دو جلد کتاب به عنوان خروجی همایش که برگرفته از منتخبی از آثار ارسالی است، تبدیل جامعه بزرگ علمی و فرهنگی کشور می‌شود.

اسحاقی ادامه داد: رهاورد برگزاری چنین همایش‌های بین‌المللی، وفاق و اتحاد بیش از گذشته ادیان توحیدی بوده که می‌تواند به عنوان چراغ راهی برای ساختن جهانی بهتر بر پایه احترام به عقاید باشد.

وی به برگزاری ۱۰ محور مختلف در این همایش اشاره کرد و یادآور شد: در چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی ۲۹۴ اثر به بخش بین‌المللی و جنبی همایش ارسال شدند و با داوری نهایی از آثار منتخب تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ح

 

برچسب ها: جشنواره رضوی ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.