مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید حداقل یک نوع ارتباط (تلفن ثابت، تلفن همراه یا اینترنت) داشته باشند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،قبادیان مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید حداقل یک نوع ارتباط (تلفن ثابت، تلفن همراه یا اینترنت) داشته باشند، گفت : این درحالی است که هم اکنون ۱۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همگی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

وی گفت : افزون بر این حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و تمامی این روستا‌ها از تلفن ثابت نیز برخوردار هستند.

قبادیان تصریح کرد: با توجه به این آمار از برنامه وتکالیف قانونی جلوتر هستیم، اما با توجه به افزایش نیاز مردم و گرایش بیشتر آن‌ها به سمت تلفن همراه و اینترنت، در حال ارتقا بیش از پیش پوشش این دو نوع ارتباط در سطح روستا‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان خوب است، گفت: عمده گله مندی مربوط به عدم آنتن دهی در جاده‌های فرعی و روستایی استان است که تکلیفی در این زمینه نداریم، با وجود این در حال ارتقا پوشش شبکه همراه اول در روستا‌ها هستیم.

قبادیان افزود: شبکه موبایل روستایی جدا از شبکه همراه اول است و بصورت رومینگ است، بصورتی که اگر فردی خارج از روستا سیمکارت همراه اول داشته باشد وقتی وارد روستا می‌شود به شبکه موبایلی روستا وصل می‌شود و این قطع و وصل مجدد شبکه موجب اختلال می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا تصمیم بر این گرفته شده که شبکه موبایل روستا‌ها هم به شبکه همراه اول متصل شود و یک شبکه یکپارچه ایجاد شود که قطع و وصل شدن در آن نباشد و این کار ظرف چند ماه آینده انجام شده و وضعیت پوشش تلفن همراه در سطح روستا‌ها نیز بیش از پیش بهبود می‌یابد .

 

 

انتهای پیام/د

 ۱۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همگی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.