فعالان محیط‌ زیست معتقدند گزارش جدید تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه منتشر شد تا مورد توجه مردم قرار نگیرد و از نظر‌ها دور بماند.

هیل: گزارش تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه منتشر شد تا از نظرها دور بماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت: فعالان محیط زیست معتقدند گزارش جدید درباره تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه منتشر شد تا مورد توجه مردم قرار نگیرد و از نظرها دور بماند.

پایگاه اینترنتی این نشریه در تحلیلی نوشت: در گزارش جدید دولت فدرال آمریکا درباره تغییرات آب و هوایی که جمعه منتشر شد، هشدار داده شده است تلاش های کنونی جهانی و منطقه‌ای برای خنثی کردن تاثیرات منفی تغییرات آب و هوا کافی نیست.

این گزارش که برای نخستین بار در دولت ترامپ منتشر می شود، نشان می دهد تغییرات آب و هوایی زندگی روزمره مردم را برهم می زند زیرا زیرساخت ها را ویران می کند، بر بهداشت انسان ها تاثیر منفی می گذارد، چالش هایی را برای اقتصاد جهانی ایجاد و تامین انرژی دنیا را تهدید می کند.

در قانون تحقیق درباره تغییرات آب و هوای جهان مصوب 1990 از دولت فدرال خواسته شده است هر چهار سال یک بار درباره گرم شدن هوا و تغییرات آب و هوایی گزارشی منتشر کند. این گزارش که تحت عنوان چهارمین ارزیابی ملی درباره آب و هوا منتشر شده است، جدیدترین اقدام در راستای اجرای این قانون است. این گزارش مشابه گزارش ویژه علوم آب و هوا که سال گذشته منتشر شد، است.


بیشتر بخوانید: تغییرات جوی و تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد آمریکا


این گزارش که تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی را در آمریکا بررسی می کند در شرایطی منتشر شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان درباره اجماع علمی درباره این موضوع که گرم شدن زمین و تغییرات آب وهوایی در نتیجه فعالیت های انسانی بوده است، تردید دارد.

ابتدا قرار بود این گزارش ماه آینده منتشر شود، اما این جمعه منتشر شد و بسیاری را شگفت زده کرد. بسیاری از انتخاب زمان انتشار این گزارش یعنی جمعه سیاه انتقاد کردند؛ جمعه سیاه روز پس از عید شکرگزاری است که در آن معمولا مردم همراه با اعضای خانواده وقت می‌گذرانند و خرید می‌کنند و کمتر به اخبار توجه می کنند. برخی دانشمندان و فعالان محیط زیست گفتند انتخاب این زمان برای انتشار این گزارش به این منظور بوده است تا از تاثیر یافته های ترسناک این گزارش کاسته شود.

در این گزارش آمده است میانگین دمای هوا در بالاترین میزانی است که در تاریخ بی سابقه است و همچنان سطح آب دریاها در حال افزایش است.

در این گزارش که مدت کوتاهی پس از مخرب‌ترین و مرگبارترین آتش‌سوزی در کالیفرنیا منتشر شده، پیش بینی شده است تا 2050 هر سال آتش‌سوزی‌های بیشتری در آمریکا رخ خواهد داد. این گزارش پیش از وقوع این آتش‌سوزی نوشته شده است.

در این گزارش همچنین وقوع سیل بیشتر در مناطق ساحلی آمریکا پیش بینی شده است. تغییرات آب و هوایی سالانه بیش از صدها میلیارد دلار به آمریکا خسارت وارد خواهد کرد. بیش از سیصد کارشناس دولتی و غیردولتی در تهیه این گزارش تحقیقاتی مشارکت داشته‌اند که بر مبنای تحقیقات علمی تهیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار