معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: مانور زلزله در مدارس با شعار " مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور اعضای کانون دانش آموزی این جمعیت برگزار میشود.

مانور سراسری زلزله در کانون‌های دانش آموزی هلال احمر استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان کیوان علیزاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس با شعار "مدرسه ایمن؛ جامعه تاب آور" در هفت آذرماه در مدارس استان با حضور اعضای کانون‌های دانش آموزی برگزار خواهد شد.

علیزاده با اشاره به اینکه این مانور هر ساله در مورخ ۸ آذرماه برگزار می‌شود، افزود: به دلیل مصادف بودن این تاریخ در روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس این مانور روز چهارشنبه مورخ هفتم آذرماه به صورت سراسری در کل کشور در همه مدارس اجرا خواهد شد.

وی افزود: بررسی وضعیت مدارس و آمادگی دانش آموزان در شرایط بحرانی مانند زلزله از اهداف اصلی این مانور است.

علیزاده با اشاره به شعار مانور زلزله با عنوان " مدرسه ایمن؛ جامعه تاب آور" عنوان کرد: مدارس به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تجمع انسانی بایستی آمادگی لازم را جهت مقابله با حوادثی همچون زلزله داشته باشند که در این میان مدارسی که در آن‌ها طرح ملی دادرس اجرا شده است، طبعا آمادگی بهتری خواهند داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: دادرس یعنی "دانش آموز آماده در روز‌های سخت" که دانش آموزان پایه هشتم در این طرح با آموزه‌های امداد و کمک‌های اولیه آشنا می‌شوند.

 علیزاده افزود: در روز مانور دادرسان هلال احمر با همراهی مسئولین مدرسه، کنترل وضعیت را برعهده گرفته و تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات اولیه را برای مصدومین انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله در شهرستان کرمان در ۱۰ مدرسه برگزار خواهد شد، افزود: این مانور با هماهنگی مدیریت بحران استانداری، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری و نیروی انتظامی در همه شهرستان‌های استان در یک مدرسه به عنوان محل اصلی برگزاری مانور سراسری زلزله اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

مانور زلزله در کانون های دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار