آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هرگاه پیروان مذاهب، اختلافات را کنار بگذارند، می توانند در مقابل دشمنان بایستند.

تا ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود، شعار وحدت به جایی نمی‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی امروز شنبه 3 آذرماه در پیامی که در مراسم سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت قدس محور وحدت امت در سالن اجلاس سران قرائت شد، بابیان اینکه برگزاری همایش وحدت اسلامی بامحوریت قدس از برنامه های بسیار سازنده و پرارزش است، اعلام کرد: قرآن به مسلمانان مأموریت می‌دهد که اگر نزاعی بین دو گروه از برادران مسلمان رخ داد، هرچه زودتر آن را پایان دهد و تبدیل به دوستی و محبت کند. قرآن همچنین تفرقه میان مسلمانان را از آثار شرکت می‌داند.

وی در این پیام خطاب همایش به ذکر چند مورد پرداخت و گفت: تشکیل همایش وحدت بسیار خوب است، ولی تا ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود، شعار وحدت به جایی نمی‌رسد. هرگاه پیروان مذاهب، اختلافات را کنار بگذارند، می توانند برادروار دست به دست هم دهند و در مقابل دشمنان بایستند.

مکارم شیرازی در بخش دیگر پیام تصریح کرد: دشمنان ما دائماً از هر ابزاری خصوصاً دروغ‌های رسوا و تهمت‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کنند. ما هرگز نباید اخبار مربوط به خود را از رسانه‌های دشمن بگیریم بلکه باید آن را از منابع موثق دریافت کنیم. که در این صورت بسیاری از بدبینی‌ها را از بین خواهیم برد.

وی تأکید می‌کند: لازم است از یکدیگر فاصله نگیریم، جلسات مشترک میان علما و دانشمندان مذاهب در طول سال تشکیل شود که دیدار حضوری بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار