به منظور افزايش سطح ايمني تردد دانش آموزان مدارس حاشيه جاده ها، عمليات ايمن سازي فيزيكي این مدارس در حال اجراست.

تداوم عمليات ايمن سازي فيزيكي مدارس حاشيه راه استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی وصالی، رئيس اداره ايمني و ترافيك اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به طرح ها و تمهيدات ايمني اين اداره كل به منظور آرام سازی جریان ترافیک و افزايش ايمني محدوده مدارس حاشيه راه به حساسيت برقراري ايمني براي دانش آموزان اين مدارس اشاره کرد و گفت: شرايط فيزيكي و قرار گرفتن اين مدارس در اطراف جاده ها خود عامل تهديدي بر سلامت عبور و مرور كودكان و دانش آموزان در مسير تردد است كه ضرورت تداوم فعاليت هاي اداره كل را افزايش مي دهد .

وي با اشاره به رئوس برنامه هاي پيش بيني شده واحد ايمني در سال 97 اظهار داشت: در راستاي اجراي فاز دوم طرح ايمن سازي فيزيكي مدارس حاشيه راهها، استفاده از تابلوهاي هشدار دهنده براي آگاه كردن رانندگان در خصوص محل عبور دانش آموزان، محدوديت سرعت، كاهش سرعت و... در محورهاي محدوده مدارس انجام خواهد شد.

رئيس اداره ايمني اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: اين تابلوها نقش موثري در هشداردهي به رانندگان داشته و كاهش خطرات احتمالي تصادف و برخورد وسائط نقليه با دانش آموزان را به دنبال دارد.

مصطفی وصالی ارائه آموزش هاي لازم به كودكان اين مدارس كه با هماهنگي پلیس راه و مسئولان مدارس انجام مي شود را نيز بخش ديگري از اقدامات مستمر افزايش ايمني برشمرد و یادآور شد: انتخاب و بهره گيري از دانش آموزان بزرگتر به عنوان گذربان مدرسه نقش ويژه اي در هدايت ساير دانش آموزان در ساعات آغاز و پايان مدرسه ها و كاهش تصادفات دارند.

وی در ادامه به ساير امور قابل اجرا در طرح ايمن سازي مدارس حاشيه جاده ها اشاره كرد و افزود: خط كشي سطح جاده ها، نصب شبرنگ، سرعت گير و لرزاننده بر كف جاده ها به منظور كاهش سرعت، نصب پل عابر پياده و ... نيز از ديگر اقداماتي است كه در اين زمینه انجام مي شود.

گفتنی است، پارسال 25 مدرسه در حاشيه راه هاي استان همدان ايمن سازي شده و امسال نيز 15 مدرسه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ د 

استمرار عمليات ايمن سازي فيزيكي مدارس حاشيه راه همدان

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.